הספירה לאחור החלה: שנת הלימודים תשע"ו תיפתח ביום שלישי הקרוב ויותר משני מיליון ילדים, או יותר נכון הוריהם, ממתינים בקוצר רוח ליום הראשון של הלימודים. 
 
על פי נתונים במשרד החינוך, כשני מיליון ו־195 אלף ילדים יחלו את שנת הלימודים החדשה. כמחצית מהם (כ־985 אלף) ילמדו בבתי הספר היסודיים וכ־157 אלף יעלו לכיתה א'. קרוב ל־285 אלף תלמידים ייכנסו לחטיבות הביניים וכ־420 אלף תלמידים ייכנסו לחטיבות העליונות. 
 
יום מרגש במיוחד מצפה לזאטוטים הקטנים שילכו לגן בפעם הראשונה. לא פחות מ־505 אלף ילדים ילמדו בגנים ציבוריים השנה, ולגן חובה יעלו כ־175 אלף. 

עוד עולה מהנתונים כי מתוך 4,714 מוסדות חינוך שאליהם ייכנסו התלמידים ביום שלישי הקרוב 63 הם בתי ספר חדשים. כ־166 אלף עובדי הוראה יעבדו השנה במערכת החינוך, מהם 4,600 סייעות שניות שגויסו לגני טרום טרום חובה. 
 
גם הרפורמה להקטנת שכבות כיתה א', שביצע במהלך הקיץ שר החינוך נפתלי בנט, באה לידי ביטוי במספרים החדשים. 323 מורים חדשים גויסו ללמד בכיתות החדשות שייפתחו במטרה להקטין את מספר התלמידים בכל כיתה.  
 
נתונים נוספים מצביעים על כך שיותר ממיליון ורבע תלמידים יחבשו את ספסל הלימודים במגזר היהודי. מתוכם כ־720 אלף ילכו לבתי ספר ממלכתי, 229 אלף לממלכתי־דתי והיתר ילמדו במסגרות חינוך עצמאי. 50 אלף תלמידים ילמדו במסגרת "תלמוד תורה". כ־440 אלף תלמידים ילמדו בחינוך לא יהודי.
 
אבל עם כל הכבוד לשטף הנתונים והמספרים לקראת השנה החדשה, מבחינת נועה ששון וליאלה מאייר, בנות 7 העולות לכיתה ב' בבית הספר "גבריאלי" בתל אביב בשבוע הבא, מה שבאמת חשוב הוא העובדה כי יזכו להיפגש שוב עם חברותיהן: "התגעגעתי לבית הספר, לחברים ולמורה שלי", סיפרה בהתרגשות ליאלה, "אני רוצה ללמוד את לוח הכפל ולצאת להפסקות, כי אז הכי כיף". נועה הסכימה בחיוך עם חברתה והוסיפה בפסקנות כי "החופש הגדול היה ארוך מדי. צריך לקצר אותו".