גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים, עובר שבוע לא שקט.



לאחר שהודיע על מינוי תא"ל במיל', גל הירש לתפקיד המפכ"ל, הוא סופג ביקורות מכל עבר ועתה מתברר שבנוסף לכך, תתקיים מול ביתו בצאת השבת, הפגנה כנגד האלימות כלפי מתפללים יהודים בהר הבית.



תנועת "סטודנטים למען הר הבית" היא זו שעומדת מאחורי הפגנת המחאה והיא מסרה כי: "ראשית, נציין כי אנו מברכים על הצעדים האחרונים של משטרת ישראל והשר ארדן שמקלים ולו במעט את המצב בהר הבית, שהגיע לרמה של אלימות ומכות כלפי עולים יהודים, ילדים ונשים בכל יום. אנו מצפים ומחכים לראות האם השיפור ימשך או שמא מדובר במקרה חד-פעמי ובהמשך נראה כניעה לדרישות הקיצונים הערבים להמשיך ולהתקיף יהודים שרוצים לעלות להר הבית".



"גם לאחר החלטה זו - האמירה שלנו נותרת בעינה. המצב הקיים בהר הבית מזה שנים אינו יכול להימשך. אנו נקיים הפגנת העלאת מודעות עממית מול בית השר, כנגד אוזלת היד של המשטרה מול האלימות והפרות הסדר התדירות מצד המוסלמים בשטח ההר ובמקביל כנגד הפעלת מדיניות של רדיפה ואפליה כלפי היהודים".



"המציאות הקשה היא שהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי מופקר. המשטרה מעדיפה לבחור באפשרות הקלה ובמקום להעניש את הפורעים מענישה את הקורבנות לתוקפנות. אנו דורשים בתוקף מהשר לשים סוף להצהרות ולעבור למעשים. להפסיק את ההגבלות המפלות והאבסורדיות על היהודים שמבקשים לעלות להר, להפסיק את האלימות הברוטאלית כלפי היהודים ולהשיב את הריבונות הישראלית להר הבית דה פקטו, לפני הפיגוע הבא ולא אחריו. אנו חוזרים ומציינים כי אנו תומכים תמיכה מלאה בכל מהלך של חיזוק ותיקון המצב הקיים. אך לא נתרצה עד שנראה צעדים בשטח. עד שנפסיק לעלות להר הבית בידיעה שאנו עלולים להיפגע. עד שנפסיק לעלות להר הבית וניתקל בשוטרים שמונעים מאיתנו להתפלל ומתנהגים אלינו בבריונות. כל עוד כל אלו מתרחשים בהר הבית יום-יום, אנו לא נשתוק ולא נמתין".



כזכור, רק לפני מספר ימים, פנה השר ארדן לשר הביטחון, בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים "מוראביטון" ו"מוראביטאת" כהתאחדות בלתי מותרת, בהתאם לסמכות שר הביטחון לפי תקנה 84 לתקנות ההגנה (שעת חירום).



הבקשה באה בעקבות עבודת מטה של המשרד לביטחון הפנים בנושא הר הבית ועל פי המשרד, התמונה שנחשפה היא שהארגונים הללו "מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במטרה להפר את הסטטוס קוו הקיים באזור הר הבית, ובכך מביאים להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר".