ילד בן ארבע נהרג היום (ראשון) מפגיעת רכב וילד נוסף בן שמונה נפצע קל ברחוב שערי תורה בירושלים.
בשכונת בית וגן נפגעו שני הילדים שרכבו על אופניים לאחר שמתחקור ראשוני עולה כי השניים התפרצו לכביש מבין שתי מכוניות חונות.
חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני הילדים ולאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע בבית החולים את מותו של הילד בן הארבע, שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה.

פאראמדיק מד"א אורי צחי שהגיע למקום סיפר כי "אזרחים סיפרו לנו ששני ילדים נפגעו מרכב, הצעיר מבניהם, ילד כבן ארבע שכב על הכביש, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעת רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבי"ח הדסה עין כרם. ילד נוסף כבן שמונה שנפצע גם הוא בתאונה פונה לבית החולים במצב קל".

"מדי שנה מעל ל-700 ילדים מתאשפזים בגין תאונות אופניים"


בתוך כך על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בין השנים 2015-2014 נהרגו 72 ילדים בתאונות דרכים. מתוכם שבעה ילדים נהרגו בתאונות אופניים.

עוד מוסיפים בארגון כי בשבע השנים האחרונות דווח על 24 מקרי תמותה של ילדים רוכבי אופניים וגלגלים קטנים עקב תאונות עצמיות ותאונת דרכים, כאשר 96 אחוזים מהם היו בנים.

על פי הארגון מרבים הנפגעים הם נערים בני 10 עד 14 כאשר 58 אחוזים מכלל הנפגעים השתייכו למגזר הערבי.

מהנתונים עולה כי הגיעה במרבית התאונות רכבו הילדים על אופניים, 91 אחוזים וברוב האירועים היה מדובר בתאונת דרכים, 83 אחוזים מהמקרים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסבירה כי "מדי שנה מעל ל-700 ילדים מתאשפזים בגין תאונות אופניים. פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה ולהיפגעות קשה. ברכיבה על אופניים חובה על פי חוק לחבוש קסדה עד גיל 18. קסדה היא האמצעי היעיל ביותר לצמצום פגיעות ראש היא מפחיתה עד 88 אחוזים מפגיעות ראש ומוח".