יחידת הכלבנים וחוקרי הסמים של המכס בנתב"ג רגילים למצוא סמים במקומות משונים אבל כמות גדולה של סם מסוג חשיש, שהתגלתה היום (שלישי)  שנמצאה בתוך כלי נגינה היא בהחלט לא מחזה נפוץ. 



במהלך פעילות סמוייה ומשותפת של בילוש עירון בשת"פ צוות יס"מ אורגן עירון וצוות חוקרי יחידת מכס סמים חיפה וכלבני יחידת הסמים של המכס שנערכה אתמול, נעצר ע"י הבלשים, חשוד בשנות השישים לחייו, תושב אחד הקיבוצים הסמוכים לואדי ערה כאשר הגיע לקבל  משלוח של 1.7 ק"ג חשיש מהודו שהוסלקו עפ"י החשד בתוך תוף מסוג דרבוקה שהגיע במשלוח אשר אותר ע"י יחידת הכלבנים וחוקרי הסמים של המכס בנתב"ג.

 
במהלך חיפוש בביתו של החשוד נתפסה גם מחסנית אקדח, כדורים ומחשב שהיה ברשותו.
 

כלבני וחוקרי הסמים של המכס, פועלים ללא ליאות לאיתור ותפיסת סמים מסוכנים המוברחים אל ישראל דרך מעברי הגבול הבינלאומיים.  ובשנת 2014 דורגה יחידת המכס במקום ראשון באירופה במספר וכמות הסמים המעוצבים ('סמי פיצוציות')  אשר הצליחו לתפוס.  זאת בסיוע משטרת ישראל,  אליה נמסרים כל הסמים  להמשך בדיקה וחקירה.
 
פקד צחי בן חיים קצין המודיעין והבילוש של תחנת עירון ציין כי ייתכנו מעצרים נוספים וכי הבוקר יבקשו חוקרי תחנת עירון להאריך את מעצרו של החשוד בבימ"ש שלום חדרה .