פעוט בן ארבעה חודשים, שהובל בשבת האחרונה על ידי הוריו תושבי ראשון לציון לבית החולים אסף הרופא כשהוא סובל מדימום מוחי, מאושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.  

התינוק, בן השלושה חודשים, הגיע לבית החולים אסף הרופא כשהוא סובל מחבלות בראשו. על פי צוות הרופאים, הוא הגיע למקום כשהוא בוכה בלי הפסקה ומקיא הרבה. מיד עם הגעתו, יצרו בבית החולים קשר עם המשטרה עקב חשש שהתינוק עצמו טולטל והחקירה בנושא נפתחה.


בשלב זה האריך שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מיכלס את מעצרם של ההורים בחמישה ימים וזאת מהחשד שהם קשורים לפגיעה החמורה בפעוט חסר הישע.

בבית המשפט טענה פרקליטתה של האם עו"ד דגנית משעלי מהסניגוריה הציבורית, כי במשך התקופה שעד ל-1.9 שהה הפעוט במחיצתו של אימו שהיתה בחופשת לידה. ביום ה-1 בספטמבר הוא נכנס לגן הילדים וב-5 בספטמבר הופנה לבית החולים במצב קשה. לטענתה, אין כל סיבה שהאם מעורבת בגרימת החבלה הפנימית בבנה הפעוט שכן היא מסורה וייתכן כי הילד טולטל בגן הילדים ושם נפגע.

"מדובר בחקירה בתוך כותלי משפחתון ומה נעשה שם ומדובר בכ-10 ילדים עם שתי מטפלות. נכון שזה עומד בגדר הסביר, אבל עדיין מדברים על 10 ילדים. ייתכן שבמהלך שלושה הימים הללו שהקטין היה במשפחתון ולא היתה השגחה מלאה".


לטענתה האם נעדרת עבר פלילי ולא יהיה זה נכון להרחיקה מבנה ששוכב מורדם בבית החולים.

בא כוחו של האב עו"ד אבי אלפסי, מהסניגוריה הציבורית ציין טען כי צריך לבחון את החשד הסביר לגבי החשוד שכן לא יכולה להיות מחלוקת שקיימת חבלה, אלא שהשאלה מה גרם לאותה חבלה ואת זה צריך לבחון בזהירות כדבריו.

"בית המשפט, במיוחד במקרים כאלה, לא בוחן את הדברים בצורה טכנית. צריך לקרוא את הדברים והתמונה הכוללת והתמונה הכוללת כפי שהצגתי היא של חיים נורמטיביים של אהבה לתינוק".

השופט, ששמע את הטיעונים, החליט להאריך את מעצרם של זוג ההורים: "לאחר שעיינתי בתיק החקירה, אני סבור כי קיים חשד סביר הקושר את החשודים למיוחס להם. יצויין שמסמך שהוגש לבית המשפט מעלה חשד בעוצמה גבוהה ביותר.

"נגד שני החשודים קמה עילת מעצר של מסוכנות נוכח המעשים המיוחסים להם ובנוסף לחשוד עבר פלילי, גם אם ישן מאד בעבירות אלימות. עילה נוספת קשורה לחשש משיבוש חקירה. מדובר בחשש מוחשי בשים לב למסמכים אותם סימנתי".