מזג האוויר האביך רחוק עוד מלהסתיים.



האובך הכבד הפוקד את כל חלקי הארץ ימשיך גם היום (חמישי) לזהם את האוויר ולהגביל את הראות ונראה כי שקיעת החול, המתרחשת בהדרגתיות כל העת, תורגש באופן משמעותי רק מחר.



מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי זיהום האוויר עדיין גבוה בכל הארץ, עקב ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים. המשרד, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לאוכלוסייה רגישה, כגון: חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה מחוץ למבנים ולאוכלוסייה הבריאה להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ ובמיוחד פעילות ספורטיבית.



מזג האוויר יוסיף להיות חם וגל החום הפוקד את אזורנו צפוי לחלוף רק ביום ראשון. הטמפרטורות החזויות להיום: רמת הגולן: 38-24, צפת: 36-25, טבריה: 39-30, חיפה: 32-26, עפולה: 38-25, בית שאן: 41-27, תל אביב: 32-26, לוד: 35-26, אשדוד: 31-27, ירושלים: 36-24, עין גדי: 41-32, באר שבע: 37-25, מצפה רמון: 34-22, אילת: 41-31.




אובך בנמל עין גב. צילום: תיירות עין גב



מחברת ארקיע נמסר כי החל מהשעה 12:30 תחודש פעילות התעופה הפנים ארצית אל/מ שדה התעופה עובדה. כמו כן, לאור השינויים הצפויים בלוחות הזמנים, יעודכנו הנוסעים שטיסתם בקו תוכננה להיום בדבר מועד טיסתם העדכני. על הנוסעים המבקשים לשוב מאילת להתייצב לטיסה לאחר קבלת ההודעה בדבר מועד טיסתם בשדה התעופה באילת. ארקיע תדאג להסיע את הנוסעים בקו אילת עובדה. 



כזכור, מזג האוויר הביא עמו גם עליה של עשרות אחוזים בפניות למד"א ובכמות הנפגעים בשל מזג האוויר.



צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ללמעלה מ-632 בני אדם במהלך היומיים האחרונים, בהם למעלה מ-374 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, למעלה מ-83 בני אדם שהתעלפו ולמעלה מ-175 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב.



מדובר בעליה משמעותית של עשרות אחוזים. בהשוואה לדוגמא, בתאריך ה-15 ליוני נרשמו במד"א קריאות ל-109 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, 59 בני אדם שהתעלפו, ו 98 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב.



מנכ"ל מד"א אלי בין, התייחס לאירועים: "במד"א ממשיכים לשמור על כוננות בעקבות האובך וגל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש, אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים".




ההקלה תורגש רק מחר. צילום: אלוני מור