במשך 15 שנים נערמו חובות על שולחנה של סילבי ביטון (58), אם חד הורית לילד כבן 15 ממרכז הארץ. מאות שקלים שהפכו לדבריה לעשרות אלפים בעיקר בגלל ריביות ועורכי דין.

ביטון הייתה סייעת מובילה כ-20 שנה במעון לפעוטות, ולפני כשנתיים נחבלה בברכה ומוגדרת 100% נכה. האם החד הורית נאלצה להתפנות מהדירה האחרונה שגרה בה לפני כשלושה חודשים, אולם למזלה, אסף אותה ואת בנה חבר טוב שלה, הפעיל חברתי ברק לוי סגל והיא מתגוררת אתו מאז בדירתו.

לאחרונה עלה פרויקט מימון המונים דרך אתר "הד-סטארט" דרכו נאספו 75,700 שקלים וחסרים עוד כ-20,000 שקלים על מנת שביטון תוכל לפתוח עסק לבישול ביתי.

"הרעיון עלה כשהחברים הבינו שאין טעם להמשיך לתמוך בשכר דירה וטיפולים רפואיים אלא צריך משהו מקיף וגדול יותר בסכום רציני יותר, כל זאת על מנת שסילבי תוכל לפתוח לעצמה סוף כל סוף עסק משלה לבישול ביתי ולהתפרנס בכבוד", סיפר לוי סגל.


"כבר 15 שנים מכינה חבילות מזון" 

רבים התרגשו מהקמפיין והתנדבו לסייע, ביניהם בית הספר לבישול שיקומי, הקיצ'ן סטודיו, שתרם לסילבי קורס בישול בחינם, והשף איתי פרקש שמלווה אותה כמנטור אישי. גם מסעדת סילביה באמפר בתל אביב נרתמה לעניין וכך גם הנהלת הדיזנגוף סנטר, וביום שישי הקרוב תבשל סליבי את הקובות המפורסמות שלה ומבחר מאכלי חג – בדוכן בשוק האוכל של דיזינגוף סנטר, החל מהשעה 11:00.

"כבר 15 שנה בכל פסח וראש השנה, אני מכינה חבילות של מצרכי מזון לחג עבור אלו שלא יכולים להרשות לעצמם את הדבר הבסיסי והכה חשוב הזה. החבילות תמיד לוו בארוחה חמה שהוכנה על ידי שף בהתאם למתכונים שלי, ככה שאף משפחה לא נשארה בלי אוכל לארוחת חג", סיפרה ביטון ל"מעריב אונליין".

"לצערי השנה, מכיוון שאין לי כרגע בית, אני לא אוכל להכין את החבילות הללו", סיפרה ביטון והוסיפה: "אני רוצה להתנצל בפני כל 250 המשפחות ברחבי הארץ שלצערי לא ייהנו השנה ממצרכי המזון כמו שהכנתי להם במשך השנים, אבל כן חשוב לי לציין שאת הארוחה החמה הצלחנו לארגן ואותה הם כן יקבלו בזמן לחג".


לתמיכה בקמפיין של סילבי היכנסו לעמוד הקמפיין ב"הדסטארט"