ארגון המורים העל יסודיים הודיע הערב (חמישי) כי לאות הזדהות עם מאבקם של בתי הספר הנוצריים תתקיים שביתת הזדהות בת שעתיים בכל החינוך העל יסודי ביום ראשון הקרוב והלימודים יחלו בשעה 10:00.



בתוך כך, הודיעו נציגי בתי הספר הכנסייתיים הודיעו כי הם ממשיכים בהשבתת בתי הספר, בתקווה להבהרות ממשרד החינוך ביומיים הקרובים. זאת על אף שביום רביעי הוצג לנציגי הכנסייה מתווה חדש מטעם משרד החינוך והאוצר הכולל תקצוב בתי הספר בחמישים מיליון שקלים לשנה, ותקצוב נוסף של 7.5 מיליון שקלים שיכלול פיתוח תוכניות ותמריצים למורים. בנוסף, סוכם כי תוקם ועדה משותפת שתבחן את דרישות הנהגת בתי הספר.
 
"אנחנו רוצים הבהרות ממשרד החינוך  בנוגע למתווה איך הוא ימומש בשטח, אנחנו רוצים שתהיה התחייבות רבת שנים של משרד החינוך לבתי הספר הכניסייתיים ולא לשנה אחת", מסר גורם בכיר מהמשא ומתן. "אנחנו לא רוצים שהמצב ילך ויחמיר אלא שתוקם תוכנית מסודרת שלא תאלץ אותנו לצאת לשביתה כל שנה, יש צורך בכ-200 מיליון שקלים לשנה ל-47 בתי ספר".
 

"הממשלה שמצאה לנכון להוריד 46% על מיסוי על בירה ו21% מיסוי על אלכוהול, עליה למצוא תקציב ל33,000 תלמידים שעדיין לא פתחו את שנת הלימודים", מסר ודיע אבו נסאר, יועץ מועצת הבישופים. מוקדם יותר התכנסו הנציגים באחד המנזרים בנצרת כדי לדון בתנאי המתווה שהוצג להם, אולם נראה שכרגע לא הגיעו מנהלי בתי הספר להסכמה בנושא. 
 
כאות הזדהות הכריז ארגון המורים על השבתה בת שעתיים בכל החינוך העל יסודי ביום ראשון הקרוב. אתמול אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז ל"מעריב און ליין" כי כמחצית מהמורים שלהם שייכים לארגון וכי "אם בתי הספר יקרסו כלכלית, המורים יפגעו ראשונים". ביום ראשון התקיים דיון מיוחד בנושא ההשבתה בוועדת החינוך שבכנסת.
 
משרד החינוך מסר בתגובה כי "משרד החינוך מצר על החלטת נציגי בתי הספר הכנסייתיים לדחות באופן עקבי את כל ההצעות והחלופות אשר הוצגו בפניהם לאורך כל תהליך ההדברות, אשר מתקיים עמם מזה שנה שלמה. יצויין, כי במהלך השבועות האחרונים התקיימו עם הנציגים שורה של מפגשים בראשות שר החינוך, שר האוצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"לית משרד החינוך, במטרה להביא לסיום השביתה".

"בתוך כך, הועלו שורה של חלופות והצעות, בהן: ביטול הקיצוץ  שנגזר על כל בתי הספר המוכרים בשנת תשע"ד, מתן מעטפת באמצעות תמיכה בשעות לימוד, מתן הדרכה והשתלמות. למרבה הצער, הנציגים דחו את ההצעות הללו, ובמקום זאת בחרו להשבית את הלימודים ולפגוע באוכלוסיית התלמידים", אמרו מטעמם משרדו של השר נפתלי בנט.

"יצויין, כי אמש נועדה מנכ"לית משרד החינוך עם נציגי בתי הספר הכנסייתיים כדי להציג בפניהם את המתווה אשר גובש בשיתוף עם שר האוצר לשם סיום השביתה. למרבה התמיהה, למרות שהנציגים הביעו אתמול את הסכמתם למתווה, הם החליטו לחזור בהם ולהמשיך בשביתה. לאור כל החלופות וההצעות אשר הועלו בפני נציגי בתי הספר הכנסייתיים, המשרד קורא לנציגים להפסיק את הפגיעה בתלמידים ולהמשיך את הדברות במסגרת הועדה המשותפת", סיכמו במשרד החינוך.