ארגון ההורים בירושלים, פורום ועדי ההורים היישובים והורים עובדים לשינוי, הוציאו פנייה למשרד החינוך בדרישה לחשוף את ההסכמים עם ארגוני המורים בנושאי החופשות  ולעגן את  לוח החופשות בחקיקה.
 
"לא יעלה על הדעת שהחלטה כל כך משמעותית למשק הישראלי תינתן בחוזר מנכ"ל. על הכנסת לקחת אחריות לדון ולעגן את הנושא בחקיקה", מסר פז כהן יו"ר הנהגת ההורים בירושלים ומי שעתר לבג"ץ בנושא לפני כשנה.
 
במכתב מבקשים ההורים לפצות על ימים חופשה שנלקחו בשנה שעברה כגון יום לפני פורים, שלטענת ההורים כשבועיים לפני החג החליטו במשרד החינוך להפכו לחצי יום במערכת החינוך, מה שאילץ  הורים רבים לקחת יום חופש נוסף .
 

ההורים מבקשים גם לדעת כיצד בכל שנה משתנה מספר ימי החופשה. "בכל שנה יש מספר ימי לימודים שונה, למרות שמספר ימי החופשה עצמם של החגים לא משתנה". 

" כל יום בלי מסגרת -  מאות שקלים למשפחה" 

"מה שהכי מפריע שזה לוח החופשות של בתי הספר, לא תואם את לוח החופשות של המגזר העסקי והציבורי" טוען עו"ד רונן וינברג שכתב את המכתב ומייצג את הגופים המדוברים.
 
"כל יום שמורים מלמדים בו עולה עשרות מיליונים. המורים אמורים ללמד 220 יום בשנה. כל יום שהם לא מלמדים זאת פגיעה בהורים העובדים. כל יום שאין בו מסגרת לילדים עולה מאות שקלים למשפחה", הוסיף וינברג. 
 
"בסך הכול מה שחינם להורים זה אותם 220 ימים, חמש שעות ביום (לא כולל צהרונים)", מסרה יערה ישורון , יו"ר הורים עובדים לשינוי. העוקבת אחרי לוח החופשות מזה 7 שנים . "צריך כשהחופשות למשל מסתימות בחמישי במקום לחזור ללימודים  ביום שישי לעשות גשר ולתת להם כיום לימודים יום של איסרו חג. צריך לתאם את לוח החופשות עם ארגוני ההורים!".
משרד החינוך מסר בתגובה: "המכתב טרם התקבל, וכשיתקבל, נשיב במישרין לפונים".