דנה ספקטור ורן שריג נפלו לאחרונה קורבן לתרמית ברשת, כאשר ראיינו צעירה שבדתה לעצמה זהות חדשה ושקרית. 


אותה צעירה שכינתה את עצמה אלכס פישמן, טענה שנאנסה על ידי חברו הטוב של אחיה והצליחה להגיע לליבם של רבים כאשר כתבה ברשת על החוויה הקשה (כביכול) שעברה. בימים האחרונים התגלה באופן מפתיע שאותה אלכס פישמן כלל אינה קיימת ומאחורי הזהות הבדויה עומדת בחורה צעירה שככל הנראה בדתה את האונס, ובסך הכל חיפשה תשומת לב.

מזועזעים מהפרשה, שוחחו דנה ורן אתמול (שלישי) ברדיו 103FM עם שני שטלריד ויואב מאור, אושיות פייסבוק מוכרות שנפלו ברשתה של פישמן, לקחו אותה תחת חסותם ונכוו. שני שטלריד סיפרה על ההיכרות שלה עם אותה צעירה: "בגיל 19 הותקפתי מינית ונאנסתי ובשנה האחרונה זה כל מה שאני מתעסקת בו. כתבתי פוסטים בנושא וייסדתי את קמפיין האותיות בפייסבוק ולכן קיבלתי הרבה הודעות מנפגעים. הקשר ביני ובין אלכס נוצר באמצעות חבר פייסבוק, הוא סיפר לי שהיה לה בלוג בנושא תקיפה מינית ושהיא עברה ברוסיה סדנת כתיבה לנפגעי תקיפה מינית, מה שאני עושה ולכן היה חשוב לי לדבר איתה על כך".


שטלריד תיארה את הקשר המיוחד שנרקם בינה לבין פישמן: "התקרבנו יותר ויותר בגלל הפצעים שחלקנו ושיתפתי בפייסבוק המון דברים שלה. בדרך כלל אני יוצאת מנקודת הנחה שאישה לא תמציא סיפור כואב דווקא על התחום הזה של פגיעה מינית ולכן לא חשדתי. התכתבנו במשך חצי שנה ואז, לפני כמה ימים, גיליתי דרך פוסט שהכל היה שקר. כתבתי לה ווטסאפ ואמרתי לה שאני כועסת והיא כתבה לי שהיא שיקרה לגבי הרבה דברים אבל לא לגבי האונס. אני לא יודעת למה להאמין, למישהו אחר היא אמרה שהיא נאנסה אבל לא בדרך עליה היא סיפרה".

נפגע נוסף מהפרשה, יואב מאור, סיפר אף הוא על היחסים שלו עם פישמן: "הייתי כותב באתר 'ישראבלוג' והיה שם מקום דרכו אפשר ליצור איתי קשר, בין המיילים שקיבלתי קיבלתי מייל מאלכס שרצתה להכיר אותי. היא אמרה שהיא חיה בברלין, התחלנו לדבר ובשלב מסוים השיחות נהיו יותר אישיות ועברנו לטלפון. באיזשהו שלב היא עברה משבר ופתאום התחילה לבכות ואמרה שהיא חייבת לספר על האונס שעברה ועל זה שאחיה הגדול נדרס. אני טיפוס חשדן אבל היא הזכירה אנשים שאני והיא מכירים ואמרה שהם ידידים טובים שלה, לכן האמנתי".

במהלך השיחות עם אותה צעירה, הן שני שטלריד, והן יואב מאור חשפו בפניה פרטים אינטימיים ואישיים על חייהם, ומסתבר שהם לא היו היחידים: "אני יודעת מאנשים מסוימים בפייסבוק שהיא הצליחה לשכנע אנשים מאוד חזקים לשלוח לה תמונות אינטימיות שלהם, כולל גברים שהם לא רווקים", סיפרה שטלריד, "יש כאן אישה שמסתובבת עם הרבה חומר נפץ".

הסיבה לכך שאלכס פישמן החליטה לבדות זהות חדשה ולהתחזות לאישה שעברה תקיפה מינית עדיין לא ברורה ואת המניעים שעומדים מאחורי מעשיה של פישמן אפשר רק לנסות ולנחש. "אני חושבת שהיא עשתה זאת כדי להשיג תשומת לב", אמרה שטלריד, "אני לא מאמינה שאדם שעושה דבר כזה הוא לא אדם שפגוע באיזושהי צורה".

מאור, שחקר קצת בנושא חושב אחרת: "פניתי לאנשים שאני מכיר וגדלו עם 'אלכס' וכולם היו בהלם, רק אחד שמכיר אותה סיפר לי שהוא דיבר איתה ברגע שהפרשה התפוצצה. הוא אמר שהיא פשוט בכתה ואמרה לו שהיא עושה את זה מגיל 14 ושהיא פשוט התמכרה לפתח זהויות חדשות, זה כיף אכזרי ומעוות ולדעתי היא צריכה טיפול ואשפוז".


ערכה: ליאת בלכטובסקי מלכא