דאעש פה בישראל, מתחת לאף של כולנו. השב"כ, בשיתוף ימ"ר ולהב 433 חשפו היום (חמישי) התארגנות טרור של שבעה צעירים תושבי יפיע המקורבים לזרם ה"סלפיה ג'אהדיה", שהיו מעורבים ופעילים בהקמת חוליית דאעש בישראל במטרה לבצע פעולות טרור.



נגד השבעה הוגש היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה. לחמישה מתוך שבעת הנאשמים יש עבר פלילי של עבירות ביטחוניות
חברי ההתארגנות העצורים הם מחמד איהאב מחמד שריף - בן 22, תושב יפיע, מחמד חמד מחמד ג'זאלה – בן 23 , תושב יפיע, כלוא בטחוני בעבר, ואחמד עומר מחמד מחאג'נה - בן 19 תושב יפיע. 

עצורים נוספים במסגרת הפרשייה הם אחמד עלי ח'ליל אחמד - בן 26, תושב נצרת, שכלוא במאסר עולם בגין רצח על רקע לאומני של יפים וינשטיין ז״ל בשנת 2009, ועלי ח'ליל סלים אחמד - בן 55 תושב נצרת, אביו של אחמד.

במהלך חקירתם בשב"כ הודו הנחקרים כי במהלך השנה האחרונה פעלו להשגת נשק, התאמנו בו, אספו מודיעין סביב בסיס צה"ל וכוחות משטרה, וכל זאת לטובת מימוש פיגועים תחת דגלה של "המדינה האסלאמית". 

סרטון בטלפון הנייד שמדגים שיסוף גרון
 
ארבעה מחברי החוליה נאשמים כי יצרו קשר עם ערבי-ישראלי שנמצא בסוריה ולוחם בשורות דאעש. לפי כתב האישום, הוא עודד אותם לבצע אימונים בכלי נשק ולבצע פיגועים בישראל. עוד נכתב בכתב האישום כי הארבעה אספו מודיעין על בסיס צה"ל סמוך למגדל העמק ותחנת המשטרה במגדל העמק. הם מואשמים כי תכננו להשליך בקבוק תבערה על ניידת תחנת מגדל העמק שעומדת קבוע בכניסה לעיר.
 
 

חלק מחוליית הטרור שנעצרה. צילום: תקשורת שב"כ 
 
כחלק מהחקירה נמצאו בטלפון הנייד של מחמד שריף חומרים רבים הקשורים לדאעש, ביניהם תמונות רבות של פעילי הארגון ומנהיגיו, וכן תמונות רבות של כלי נשק. עוד נמצא סרטון בו מתאר שריף כיצד יש לנהוג במתנגדים לדת האסלאם, תוך שמדגים כיצד יש לשסף את גרונם של אותם מתנגדים. 

בכתב האישום מיוחסת לשבעה גם השלכת בקבוק תבערה לעבר דוכן פיס ביפיע במרס 2012. הם השחיתו את דוכן הפיס מכיוון שהתנגדו למכירת אלכוהול במקום.