הפעם זה הצליח: וועדת טירקל לא מצאה רבב במועמדותו של רוני אלשיך ואישרה היום (חמישי ) כי אין מניעה למנות אותו לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה. עתה ימתין אלשיך לאישור הממשלה לפני שיעלה על המדים הכחולים ויזכה לדרגת הרנ"צ כשוטר מספר 1.



זה נראה קל מתמיד גם עבור חברי ועדת טירקל, הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. 

כל המוזמנים לדיון שנערך היום, לרבות  השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ראש השב"כ יורם כהן והמפכ"ל לשעבר רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו פרגנו למועמד אלשיך וציינו כי מדובר במועמד ראוי ואיכותי לכל הדיעות. יתרה מכך, על שולחן הוועדה בטרם נפתח הדיון לא הונח אפילו מכתב התנגדות אחד או ביקורת כנגד הכוונה למנות את אלשיך לתפקיד.
הראשון שהשמיע את דברו היה השר לביטחון פנים שיזם את המינוי והסביר את הנסיבות שהובילו אותו לבחור באלשיך. ארדן, אישר כי מדובר באדם ראוי ביותר ומי שכבר נעשתה אליו פנייה עוד בראשית הדרך.

"נראה על פניו שזה בינגו"
 
מפכ"ל המשטרה לשעבר הכיר את אלשיך עוד בתקופת שירותו כמפקד מחוז דרום כשאלשיך עשה תפקיד מקביל בשב"כ וגם בעת שירותו כמפכ"ל כשאלשייך כיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ. 
דנינו, כמו השר ציין כי מדובר בהחלט במועמד ראוי שיש לו כישורים רבים ויכולות מקצועיות גבוהות ובתחומים שאינו מכיר לאור כישוריו ורצונו הוא ילמד אותם.
גורם המעורה בפרטים ציין. "זה לא סוד שלאלשיך יש את הרקע המתאים לכהן כמפכ"ל. הפעם נראה על פניו שזה בינגו של השר וראש הממשלה כי אין פה מתנגדים. המועמד מגיע ממעמד בכיר בשב"כ וזכה גם למחמאות וסופרלטיבים מראש השירות יורם כהן ולא בכדי. הוא מכיר את כל העבודה שקשורה לאיסוף המודיעיני את הדרך, התחום הטכנולוגי, החקירות המשותפות, מינון הטרור, שב"כ, הר הבית וירושלים".

הוא הוסיף כי "יש לו אולי חסר בידע בתחומים הקשורים למבנה של המשטרה, היחידות , הגודל, התחום הפלילי, אכיפה כלכלית, שחיתות ציבורית, האנשים, המפקדים בשטח וארגוני הפשיעה, אבל את כל אלה הוא ילמד ומהר כי מדובר באדם איכותי ביותר".
השר לביטחון פנים ארדן, התייחס להחלטת הוועדה. "אני מברך על החלטת ועדת טירקל ובכוונתי להביא את מינויו של אלשייך לתפקיד המפכ"ל כבר בישיבת הממשלה הבאה. אני בטוח שיש לרוני את הכישורים הניסיון הנדרש להצעיד את משטרת ישראל קדימה ולהוביל בה מהפכה של שירות לאזרח ונוכחות ברחובות שתגביר את הביטחון האישי של אזרחי ישראל". 

שימש כממלא מקומו של ראש השב"כ

שעות לפני הדיון בוועדת טירקל המשיך רוני אלשיך בשגרת היום יום שלו, והבוקר עשה דרכו לבית הכנסת שבו הוא מתפלל. אלשיך הסכים לומר כי "זה בוקר חשוב בהחלט מבחינה ציבורית".

אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, נולד בתימן, הגיע לישראל והתגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981 ובין היתר שימש כמפקד פלחה׳׳ן 35 וסגן מפקד גדוד 50. 
עם שחרורו בדצמבר 88' התגייס לשירות הביטחון הכללי שם ביצע מספר תפקידים בכירים כחבר מטה שירות במעמד מקביל לאלוף ובהם, ראש מרחב יהודה, שומרון וירושלים, ראש מרחב דרום וראש אגף המטה שם היה אחראי על ריכוז כלל תהליכי בניין הכוח בשב"כ. 
בספטמבר 2014 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ. בתפקיד זה ריכז את הפעלת הכוח של השב"כ וכן שימש כממלא מקומו של ראש השב"כ יורם כהן.