שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל והתייחס להמצב הביטחוני המתוח ולתפקידו של אבו מאזן בהסלמה ואמר: "אבו מאזן היה אפרוח ועכשיו הוא אפרוח מרוט נוצות".



בנט אמר כי "יצאנו מעזה לפני עשר שנים בהבטחה שעזה תהפוך לסינגפור ובפועל זה הפך לחמאסטן, עכשיו יש לנו התמודדות עם ירי מעזה. בשלב הזה יש לנו אפס סובלנות לכל ירי".



"אם הם יורים מתוך אזרחים, הם אחראים לפגיעה באזרחים. אם יורים עלינו מתוך עזה - דמם בראשם והחמאס אחראי על כל פגיעה בתושבים שלו עצמם. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם עכשיו", אמר שר החינוך.



עוד אמר בנט: "אנחנו מקדמים מדיניות חדשה של תקיפה ולא הכלה. במסגרת מדיניות זו אנו מעבירים הבוקר שורה של חוקים, ביניהם שלילת קצבאות, שינוי קצב הרס הבתים, כך שלא רק גוף המחבל יפגע אלא גם בית הוריו. הכל יהיה הרבה יותר מהיר".



"תם תפקיד אבו מאזן במזה"ת"


השר בנט התייחס לאבו מאזן ואמר: "שורש הגל הזה הוא בהסתה על ידי אבו מאזן, תם תפקידו במזרח התיכון. מערכת הביטחון טועה לדעתי, היא סבורה שיש תפקיד חשוב לאבו מאזן ואני חושב שהוא מוביל את הקמפיין הבינלאומי בהאג, באו"ם נגד ישראל. אנחנו יכולים לשמור על הביטחון שלנו בעצמנו".



הוא הוסיף: "יש עובדות ויש פרשנות של עובדות. אני מסתכל מערכתית, המערכה לקשירת ידי צה"ל, הנזק של אבו מאזן גדול מתועלתו. גם ככה הוא היה אפרוח ועכשיו הוא אפרוח מרוט נוצות. אני חלוק על הגישה שהוא פרטנר ושצריך לשאת ולתת איתו".



כמו כן, הוא נשאל על השביתה במערכת החינוך בירושלים, זאת לאחר שמשרדי האוצר וביטחון הפנים לא הגיעו להסכמה עם ראש העירייה ניר ברקת ועם יו"ר ועד ההורים העירוני, פז כהן, על תקצוב מלא לאבטחת כל יום הלימודים, כנדרש מהנחיות המשטרה.



"המשרד לביטחון הפנים אחראי על נושא האבטחה ואני פועל מול השר להאריך את שעות העבודה של המאבטחים. בירושלים יש בעיה ייחודית. אנחנו צריכים למצוא אחריות לדבר הזה למרות שזו לא האחריות של משרד החינוך, משרד החינוך מחנך והמשרד לביטחון הפנים מאבטח".