בני משפחתו של אלכסנדר לבלוביץ' קיבלו בכעס ובאכזבה את החלטת הפרקליטות להגיש נגד מיידי האבן שהביאה למותו של אב המשפחה כתב אישום בגין הריגה ולא רצח. 

כעת הם קוראים לפרקליטות שלא להגיע להסדרי טיעון עם חמשת הצעירים הנאשמים. "את אבא זה לא יחזיר. זאת לא מלחמה של משפחת לבלוביץ', אלא של עם ישראל כולו", אומר בנו. הנאשמים, לעומת זאת, מכחישים כי התכוונו להרוג.
כתב האישום מייחס הריגה לכל הנאשמים, עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17, ששמם אסור בפרסום. זאת למרות שעל פי הכתוב, דוויאת הוא זה שהשליך את האבן הקטלנית. בתחילה התכוונו בפרקליטות להגיש כתב אישום נגד החמישה בגין רצח, אולם לשם כך יש צורך להוכיח כוונה תחילה להביא למותו של לבלוביץ וברגע האחרון הוחלט כי אין די ראיות לכך. 

הבן, ניר לבלוביץ', הגיע היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם הוגש כתב האישום, בניגוד להמלצות של הסובבים אותו. "הגעתי לבית המשפט למרות שהיה לי קשה לראות את החיוך שלהם, את שפשוף הידיים שלהם כשהם הסתכלו עלי. אבל היה לי חשוב ללכת לראות אותם, לראשונה מאז מות אבי. הם התחתית שבתחתית של היצורים החיים. חצי שעה לפני הדיון הודיעו לנו מהפרקליטות שהוחלט להגיש כתב אישום בסעיף הריגה ולא רצח".
לדבריו, "מעבר לכעס, מדובר באכזבה. מצער ומכעיס שהמציאות הישראלית והחוק הקיים לא מאפשר לקיים צדק עד תום. ההחלטה להגיש כתב אישום על הריגה ולא רצח, בשל העובדה שאין ראיות לכוונה מוקדמת לרצוח יהודים, היא מוטעית. מה מטרתו של מחבל שיוצא מהבית? לפגוע ברכב? ברור שהכוונה היא לרצוח יהודי. אבא שלי נרצח".
לבלוביץ' הבן עוקב בדאגה אחרי אירועי הדמים של הימים האחרונים. "אנשים נרצחים כאן באמצעות סכין וגם באמצעות אבן. אבן היא כלי רצח. מספיק לבחון את ההיסטוריה". בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את התיקון לחוק הנוער ולחוק העונשין, אשר תחמיר את עונשם של מיידי אבנים. 
"החברה הישראלית צריכה לשנס מותניים ולדאוג שחוקים כאלה יעברו ובזריזות, כדי שייעשה צדק. זה לא יחזיר את אבא שלי, אבל זאת מלחמה על העתיד".
לבלוביץ' קורא להחמיר בעונשם של הנאשמים: "כולי תקווה שהפרקליטות לא תגיע להסדר טיעון ולפשרות ושרוצחי אבי לא יראו יום חופש נוסף בחייהם". מנגד, סנגוריהם של חלק מהחשודים טוענים כי מרשיהם מודים בזריקת אבנים, אולם מכחישים כי מדובר בהריגה. 
עורך הדין אכרם חליחל, המייצג את הנאשם העיקרי, עבד דוויאת, אמר למעריב אונליין: "מרשי מודה ביידוי אבן, אבל בין הודאתו על זריקת אבן לעבר רכב ישראלי לבין אישום בהריגה, המרחק הגדול. צריך להוכיח שהוא התכוון להרוג. מדובר בתיק מורכב, מתוקשר מאד, אשר לדעתי לא רק הפרקליטות, אלא כל  מדינת ישראל עומדת מאחוריו. נלמד את התיק וימים יגידו אם מדובר בהריגה".
עורך הדין סימון חדאד, המייצג את אחד הנערים הקטינים, מסר: "מרשי מודה שהיה במקום, אבל מכחיש כל קשר ליידוי האבן הקטלנית שפגעה ברכב המנוח. כולם מואשמים בהריגה בצוותא, כי לטענת הפרקליטות היה תכנון מוקדם, דבר שאנחנו חולקים עליו".