לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (שני) כתב אישום חמור נגד טארק עבד אל פאתח יחיא, המחבל שדקר את החייל דביר פרץ ופצע אותו קשה לפני שבוע וחצי בעפולה.



התביעה בפרקליטות מחוז צפון מאשימה את המחבל בשלוש עבירות של ניסיון לרצח, בהחזקת סכין שלא כדין ובכניסה לישראל שלא כדין.



מכתב האישום עולה כי המחבל הצעיר מהכפר ערקה הסמוך לג'נין נכנס לישראל שלא כחוק, קנה סכין ונסע לעפולה.



על פי האישום שהוגש על ידי עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, במהלך חודש ספטמבר 2015 נכנס הנאשם לתחומי מדינת ישראל ושהה שלא כדין בעיר אום אל פאחם. ביום הפיגוע, רכש הנאשם סכין בחנות באום אל פחם במטרה לבצע פיגוע דקירה בעפולה.



בחקירתו הודה הנאשם כי באותו היום, מספר שעות לפני הפיגוע, ניסה להגיע לעיר עפולה באמצעות התחבורה הציבורית. משלא הצליח, יצר קשר עם תושב אום אל פחם וביקש ממנו שיסיע אותו לעיר עפולה תמורת 150 שקלים.



כתב אישום נגד המסיע 



החשוד שהסיע את המחבל, חאלד ג'אברין (53) לקח את המחבל לעפולה והוריד אותו בכניסה הצפונית לעיר, משם צעד ברגל למרכז העיר. המחבל התיישב בגן ציבורי וצפה על תנועת עוברי האורח, כשהוא ממתין שיהודי או חייל יחלוף במקום במטרה לבצע את פיגוע דקירה.



סמוך לשעה 19:00 בערב, זיהה המחסל חייל לבוש מדי צה"ל הולך ברחוב ארלוזורוב בעיר עפולה. עוד עולה מכתב האישום כי "הנאשם החל לצעוד , צמצם את הטווח לחייל ובשלב כלשהו, הנאשם דקר את החייל מספר דקירות בבטנו במטרה להרוג אותו. החייל התמוטט ונפל, הנאשם המשיך ודקר את החייל בחזה ופצע אותו באורח קשה".



עוד נאמר בכתב האישום כי בשלב זה אזרחים שהבחינו באירוע השתלטו על המחבל והזעיקו את המשטרה. כוח משטרה שהיה סמוך למקום, הגיע מידית לזירה, השתלט על החשוד, כבל אותו ואף הגן עליו מאזרחים שניסו לכלות בו את זעמם.



במשטרה אמרו כי בחקירתו מסר הנאשם שצפה בסרטון הסתה ברשת חברתית ערב קודם, מה עודד אותו לבצע את פיגוע הדקירה ולמות "מות קדושים".


נגד המסיע, חאלד ג'אברין, הוגש שלשום כתב אישום בבית משפט השלום בנצרת באשמה של הסעת שוהה בלתי חוקי לזירת הפיגוע.