בתום חקירה מעמיקה, שארכה חודשים רבים וכללה גביית עדויות, בחינת חומרי חקירה והתייעצות עם גורמים שונים במערכת אכיפת החוק, החליטה הבוקר (שלישי) 'הרשות המאשרת' במשרד הביטחון, בקביעה תקדימית, כי נערה שהותקפה מינית על-ידי ארבעה פלסטינים, תוכר כנפגעת פעולת איבה, על-פי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.



התקיפה המינית התרחשה ביוני 2006. סמוך לשעה 9 בערב ארבעה פלסטינים, שהיו קטינים בעת המעשה, עקבו אחרי נערה יהודייה, שצעדה על מדרכה בשכונת פסגת זאב בירושלים, ליד הקניון. בשלב מסוים כשהיא נותרה לבדה בתחנת האוטובוס התקרבו אליה, כשהם רוכבים על אופניים, ותוך כדי הליכתה נגעו בה ומשכו בחולצתה, כשהם צוחקים ומתבדחים ביניהם.



לאחר מכן חסמו את דרכה, היכו אותה, דחפו אותה אל מדרון בצד הכביש, הפילו אותה על הקרקע וביצעו בה תקיפה מינית. הנערה, הצליחה להשתחרר מאחיזת תוקפיה, להדוף אותם מעליה, להימלט מן המקום ובהמשך נתנה עדות שהביאה לתפיסת הנאשמים על-ידי משטרת ישראל. 

החלטה תקדימית
חוק התגמולים במדינת ישראל מגדיר פגיעת איבה כ"פגיעה ממעשה אלימות, שמטרתו העיקרית היא פגיעה באדם בשל השתייכותו למוצא לאומי- אתני, ובלבד שהוא נובע מהסכסוך הישראלי- ערבי". על-פי החוק, הכרה בנפגע איבה תתקבל ב"נסיבות שיש בהן יסוד סביר להניח שנפגע פגיעת איבה".

ההחלטה המנומקת שהתקבלה במשרד הביטחון על ידי סגן הבכיר ליועמ"ש למערכת הביטחון לתביעות וביטוח, עו"ד ידידיה (דידי) אורון, התבססה על חומרי החקירה בתיק, על עדויות שנגבו מגורמים שונים ועל מכתבו של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, שבו ציין כי למיטב הערכתו המקצועית, כי יש יסוד סביר להניח כי התקיפה כוונה נגד התובעת בשל היותה יהודייה, על רקע הסכסוך הישראלי- ערבי.

עוד נכתב בהחלטה כי: "מקום האירוע, האווירה הכללית והמתח המתמיד השורר בו, על רקע הסכסוך הישראלי-ערבי, אופי האירוע וזהות התוקפים - יש בהם כדי להוות 'יסוד סביר' להניח כי האירוע הינו אירוע איבה. החלטת הרשות המאשרת הועברה לטיפול אגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי, ותאפשר להעניק לנפגעת את מלוא הזכויות והסיוע המוענק לנפגעי איבה.