במועצת גני תקווה אין אבטחה בגני הילדים מזה שבועיים, למרות הנחיות האוצר והמשטרה. אך בעקבות לחץ התושבים החליטה המועצה להציב בגני הילדים מאבטחים, פנסיונרים בני 70 ומעלה, החמושים באמצעים להגנה עצמית.



יניב שחר, יו"ר הנהגת ההורים היישובית, סיפר כי "כבר כמעט כשבועיים שההורים דורשים ממועצת גני תקווה להציב אבטחה בגני הילדים ביישוב, על סמך החלטת השר כחלון, ולצערנו המועצה מתחמקת ממציאת פתרון ושולחת את ההורים לחפש מאבטחים. אפילו פגישה מסודרת לא הצליחו לקבוע במועצה".
לדבריו, כדי "להשתיק" את ההורים הציבה המועצה את הפנסיונרים שפועלים בשוטף במשמרות הזה"ב. מדובר בתושבים בני 70 ומעלה שהטילו עליהם את מלאכת השמירה על הגנים בזמן שביישוב אין משמרות זה"ב.

 
אמא לילד בגן "נרקיס" סיפרה ל"מעריב אונליין" על היחס שבו נתקלו: "ליד גני הילדים נרקיס ויקינטון מתבצע כבר כשנה פרוייקט תמ"א 38 שבו עובדים ערבים. במהלך השנה פנינו כמה פעמים למועצה בבקשה להעמיד מאבטח בכניסה לגן, אך בקשותינו לא נענו. לאור המצב במדינה בשבועות האחרונים, פנינו שוב למועצה בבקשה להציב שמירה בגן הילדים - אך נענינו שוב בשלילה. בשלב מסוים, אמרו שנביא שומר בתשלום. לאחר שכל נסיונות הפנייה כשלו, התאגדנו עם ועדי הגנים האחרים כדי לקדם את המאבק הזה מול המועצה".

מאבק ההורים להצבת מאבטחים בגני הילדים במועצת גני תקווה. צילום: אביבית ויסמן

איציק בן דוד, אב לילד בגן "חרצית", מסר ל"מעריב אונליין": "המועצה מוליכה אותנו שולל, מבטיחים לנו שומרים ובינתיים הגנים והילדים מופקרים. גני תקווה בתנופת בנייה וככזו היא מארחת בכל יום מאות עובדים ערבים".

תגובת מועצת גני תקווה: "נושא ביטחון ילדינו לא יורד מסדר היום של ראש המועצה. כבר אתמול בשעות הצהריים פרסמה מועצת גני תקווה הודעה לתושבים ובו פרטה על הסכמים עמם הגיעה עם חברת אבטחה בדבר סידורי האבטחה מקיפים בכל גני הילדים אשר יחלו ביום ראשון הקרוב זאת בנוסף לניידות המפטרלות סמוך לגני הילדים מזה שבועיים ושומרים אשר הוצבו בגנים. ההודעה אודות ההסדר הועברה בכל אמצעי התקשורת בישוב ולידיעת כל הורי ילדי גני הילדים באמצעות הגננות".