יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס היום (שלישי) למשבר במשק החשמל בתכניתו של רינו צרור בגלי צה"ל ואמר כי: "האשמים העיקריים במצב התשתיתי הם גורמים במשרד האוצר ובמשרד האנרגיה".



לדברי ניסנקורן הוא מתריע על כך שנים: "חייבים לעשות שינוי עומק, כולם יודעים שיש פה בעיה אבל לא עושים כלום. מייבשים את חברת החשמל. זאת שיטה, בדיוק כמו ברשות הדואר וכמו במערך הכבאות. אנחנו נמצאים לפני תהום במשק החשמל. קראתי בעבר ואני קורא גם היום לשר האוצר ולשר האנרגיה, שנשב יומם וליל, ונדאג לייצר ודאות לעשר השנים הקרובות במשק החשמל".



ניסנקורן הדגיש בדבריו כי הוא מסכים גם להנפקה חלקית של חברת החשמל "בשביל להכניס מיליארדים ולהבטיח שיהיו תשתיות לציבור".



כמו כן, הוסיף יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "עובדי חברת החשמל עובדים עבודה מלאה, מסביב לשעון, כבר 30-40 שעות כדי להחזיר את החשמל. מהרגע שהתבהר מצב החירום, העבודה נעשית מסביב לשעון. אני חרד שיהיה חשמל בבתים בדיוק כמו כל אחד וכמו כל עובד בחברת החשמל אבל יש פה בעיה של תשתיות. יש פה משבר שבשביל למנוע משבר נוסף כזה בעתיד, צריך להגדיל את התשתיות".




עץ שקרס בכפר סבא. צילום: סער ורדי


מוקדם יותר, בתכנית הרדיו "משעל על הבוקר" עם ניסים משעל ברדיו 103FM, דיברה תושבת כפר סבא ואם לילדה בת שנתיים, רותם דלל, שמנותקת מהחשמל כבר 48 שעות.



דלל פתחה ואמרה: "חלם, פשוט חלם. אנחנו 48 שעות בחושך ולאף אחד אין תשובות. אנחנו כמו בקמפינג. מכינים אוכל על הכיריים והולכים להתקלח אצל סבתא. עשינו אמבטיה עם סירים, זה פשוט מגוחך, אין לי מילה אחרת. בנוסף, כל הדרכים חסומות מעצים שנפלו. מיום ראשון אף אחד לא טורח לסדר את זה. הבית חשוך ואתמול חיברנו גנרטור בניסיון להציל את הדברים מהמקרר אבל הרוב הלך לפח. פשוט לזרוק כסף לפח האשפה".



"אין צפי לתיקון התקלה"


היא הוסיפה: "אף אחד חלילה לא יזם פנייה מהעירייה אלינו אז לפחות תפנו לנו את דרך הגישה לבית". דלל סיפרה כי הם ניסו להתקשר לחברת החשמל אך לא הצליחו: "עד אתמול אי אפשר היה להתקשר לחברת החשמל. הבוקר הצלחנו לדבר איתם אחרי המתנה ארוכה והם אמרו לנו כי אין צפי לתיקון התקלה".



 

דלל התייחסה לשביתת עובדי חברת החשמל ואמרה כי היא לא מכירה את הסכסוך אבל "יש קבוצה בוואטסאפ של אימהות שאומרות כי טכנאים יושבים ליד המשאיות שלהם ולא עושים כלום. זה מתסכל, פשוט חוסר אונים כי אין לי מה לעשות חוץ מלברוח מהעיר שלי. אנשים נערכים פה לסוף העולם, זה לא נראה מציאותי איך אנשים התארגנו כדי לשהות בלי חשמל".