פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פאטמה אבו צבייח (34) אם לארבעה, מהיישוב ערערה בנגב החשודה שתכננה לבצע פיגוע דקירה.



בכתב האישום נטען כי צבייח הצטיידה בסכין והודיעה לאחותה באמצעות מסרון בוואטסאפ כי היא "רוצה לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים ולהפוך לשהידית".



בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיטל אולק אמואל מפרקליטות מחוז דרום, נטען כי על רקע אירועים ביטחוניים מהעת האחרונה, התגבש בליבה של הנאשמת הרצון לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים.



לצורך ביצוע התכנית, הגיעה הנאשמת לסופרמרקט הסמוך לשוק בבאר שבע, אחרי שעברה דרך הביטוח הלאומי על מנת לקבל את קצבת המזונות שלה, ורכשה סכין שלהבה באורך של כ-30 ס"מ, אותה החביאה במגירה ליד המיטה בביתה.



בשעות הבוקר לפני שבועיים, בעת ששהתה הנאשמת במרכז בערערה בנגב, בסמוך לסניף הדואר, התכתבה עם אחותה בוואטסאפ, שלחה לה סרטון של פיגוע אשר בוצע בירושלים וכן מסרון, בו כתבה כי היא רוצה לבצע פיגוע התאבדות כשהידית.



עוד נטען בכתב האישום כי ביקשה הנאשמת מאחותה שלא תספר לאף אחד. אחותה של הנאשמת נבהלה מתוכן המסרונים, פנתה מיד לדודן של השתיים והם פנו למשטרה. עם פנייתם הועבר התיק לחקירת ימ"ר נגב.



כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של החזקת סכין בנסיבות מחמירות, מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.