עצרת הזיכרון המרכזית לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, המאורגנת על ידי קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", תתקיים במוצ"ש ה-31.10, בשעה 20:00.

העצרת, בהובלת תנועות הנוער הציוניות, ארגונים חברתיים, התנועות המיישבות ומרכז רבין צפויה לשאת אופי חברתי וציבורי רחב, ותתקיים ללא דוברים פוליטיים. מטרת העצרת ה-20 היא הפיכת זיכרון הרצח לסמל ותמרור אזהרה חי במאבק על הדמוקרטיה ובניית כוח אזרחי חזק הנאבק על קיומה. מהמארגנים נמסר כי "ההכנות לעצרת מתקיימות על רקע רצף פיגועי הטרור והאירועים הקשים של התקופה האחרונה אשר מדגישים את הצורך הגובר לבודד ולהוקיע את האלימות והגזענות ולחזק מרכז מתון אשר חורג מהמחנות המקובלים ומתמודד עם אתגרי החברה הישראלית. כל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לו, צריך להגיע בשבת לכיכר".
הדוברים המרכזיים בעצרת יהיו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ומייסד קרן קלינטון והנשיא ה-42 של ארה״ב, ביל קלינטון ויו"ר מרכז רבין, דליה רבין. עוד ינאמו רכז הקנים הערביים בנוער העובד והלומד, טוני נאסר, ראש ישיבת אורות שאול, הרב יובל שרלו וגם שרה רוזנפלד, אמו של מלאכי רוזנפלד ז"ל שנרצח בפיגוע בצומת שבות רחל.
את העצרת ינחה העיתונאי רינו צרור והאמנים שישתתפו באירוע הם ריטה, שי צברי ואהובה עוזרי, שלומי שבן ונסרין קדרי. חלק מהאמנים יבצעו עיבודים חדשים ומקוריים במיוחד לעצרת.