קצין השב"ס רונן כהן שהשתתף בלינץ' של הנתין האריתראי, הבטום זרהום, בפיגוע בתחנה המרכזית בב"ש, אמר הערב (רביעי) כי אינו מתחרט על מעשיו.



"נתתי לו בעיטה, וזרקנו עליו ספסל כדי שלא יזוז. אני לא מתבייש בעצמי. עשיתי הכול כדי לנטרל מחבל, שבדיעבד התברר שהיה אזרח", אמר כהן על הנסיבות המצערות בהן מצא זרהום את מותו כאשר נחשד כמחבל.



כהן הוסיף: "באתי להציל חיים. מה ציפו ממני? על מה אני צריך להצטער? אם הייתי נתקל במקרה דומה עוד פעם, פעמיים ועוד 20 פעם, הייתי מתנהג אותו דבר".



כהן שנעצר כחשוד בביצוע הלינץ' באזרח האריתראי, שוחרר בסוף השבוע שעבר למעצר בית בתנאים מגבילים. מחקירת המשטרה עולה, כי קצין הביטחון של התחנה המרכזית בבאר שבע ירה למוות בזרהום ולאחר מכן הנוכחים באירוע ביצעו בו לינץ'. בנתיחת גופת האריתריאי התברר כי הירי הוא זה שהביא למותו.



כהן אמר כי הוא מתנצל ומשתתף בצערה של משפחת זרהום. "יצאתי מהעבודה לבית החולים סורוקה לצילום ביד, הגעתי סמוך לתחנה המרכזית ושמעתי ירייה. באופן אוטומטי נכנסתי לתחנה. ראיתי את מי שנחשב למחבל, שבדיעבד התברר כאזרח האריתריאי. הוא היה ירוי ומספר אזרחים בעטו בו", סיפר כהן.



"זה לא היה לינץ'"



לדבריו הנוכחים במקום פעלו מחשש שהחשוד יתקוף אותם. "לאחר שתיים עד שלוש דקות, שמענו יריות נוספות מצד אחר. כל אנשי האבטחה והשוטרים רצו לשם. באותו הזמן המחבל שבדיעבד היה אזרח, התחיל לנוע. זרקנו עליו ספסל כדי שלא יזוז. פחדתי שהוא יוציא נשק ויתחיל לירות. נתתי לו בעיטה בעורף, והלכתי אחורה. אחר כך ישבתי לידו, כדי שלא יזוז. הייתי בטוח שהוא המחבל, ושיש לו נשק. לא עניין אותי כלום אלא להציל אזרחים ישראלים".



לדברי קצין השב"ס מדובר ברצון למנוע פגיעה אזרחים. "זה לא היה לינץ'. בעיני כולם הוא היה מחבל. עכשיו כשאני יודע שהוא היה אזרח, כואב לי הלב. תתארו לכם שיש פיגוע דומה ויחשבו שהוא מנוטרל, ופתאום הוא יירה".



כהן סיפר כי הוא עובר מסע הכפשות ולכן נלחם למעשה על טיהור שמו. "קשה לי מאוד מאז המקרה. ואני יוצא למלחמה על השם שלי, שהוא הדבר הכי חשוב לי. יש הרבה שתומכים בי. המשטרה התייחסה אליי כמו לעבריין".



סנגורו של כהן, עידו פורת אמר: "לצערי הרב התקבלה החלטה להעמיד את מרשי למשפט ראווה. מנסים לתלות אותו בחוצות העיר למען יראו וייראו. אין לי צל צלו של ספק שמרשי נהג כשורה באירוע הזה. הוא הוכיח אזרחות למופת, ולא ניתן לשפוט אותו על זה שבנקודת הזמן הספציפית הוא חשב שמדובר במחבל שלא נוטרל. אני מאמין באמונה שלמה שמרשי יזוכה בביהמ"ש".