כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד עומר עבידייה, תושב ג'בל מוכבר בן 22. הוא מואשם כי תקף מדריכת טיולים באמצעות בקבוק זכוכית בעיר העתיקה בירושלים לפני כשבוע. על פי כתב האישום, מניעיו של עבידייה היו לאומניים ולכן ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 
 
מי שנקלע לרחובות הצפופים של העיר העתיקה בירושלים בחודש האחרון, מאז החלה המתיחות הביטחונית באזור, הבחין כי התנועה שם התדלדלה וכי את הרחובות ממלאים בעיקר שוטרים בכלי נשק שלופים. אך פה ושם נראות קבוצות של תיירים, אשר לא נרתעו מהמצב הביטחוני ולא ויתרו על ביקור באחד המקומות ההיסטוריים המפורסמים העולם.
 
בבוקר ה-2 בנובמבר, נפגשה ל', מדריכת תיירים בת 45, עם זוג תיירים מארצות הברית, ברחבה החיצונית הסמוכה לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, וזאת לצורך הדרכת סיור עבורם. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים, כמה דקות לאחר מכן, הגיע עבידייה למקום מכיוון כיכר צה"ל והבחין בל' ובהיותה יהודיה.

"
הנאשם החליט לתקוף את המתלוננת בשל מוצאה היהודי. הנאשם התקרב אל המתלוננת, והחל להתהלך באיטיות מסביב למתלוננת ולזוג התיירים, תוך שהוא צופה לעברם, בהמתינו לשעת כושר לבצע את זממו. באותה העת החזיק הנאשם בידו בקבוק זכוכית", נכתב בכתב האישום. עבידייה ניגש אל ל', פנה אליה ואמר לה "סליחה" על מנת שתפנה אליו את ראשה. "מיד לאחר מכן החל הנאשם מכה בראשה של המתלוננת מספר פעמים באמצעות בקבוק הזכוכית, וזאת ממניע גזעני ובשל מוצאה היהודי. בעוד הנאשם מכה בראש המתלוננת, וכתוצאה מעוצמת המכות, נשבר בקבוק הזכוכית על ראשה של המתלוננת. בעקבות התקיפה נפלה המתלוננת לרצפה ואילו הנאשם ברח מהמקום". 
 
ל' סבלה מפצע מדמם בראשה, פונתה לבית חולים באמבולנס וטופלה במשך מספר שעות בחדר המיון. הפרקליטות מייחסת לעבידייה עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות וניסיון חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.