הפלסטינים סוללים כביש בלתי חוקי על אדמות מדינה, סמוך ליישוב תקוע. הכביש מחבר בין תקוע הערבית לכיוון מעלה עמוס, ולאחריו יוכלו לסלול כביש ישיר לים המלח, שיעבור בשטחי B ללא הפרעה. אף על פי שסלילת הכביש הובאה לידיעת גורמי האכיפה, לא נעשה דבר. 
 
כזכור, ב־2009 השיק סלאם פיאד, ראש הממשלה הפלסטיני באותה עת, את תוכניתו, ובה הוא מפרט כיצד אפשר להקים מדינה פלסטינית ביו"ש. אחד העקרונות בתוכנית הוא יצירת רצף טריטוריאלי בגדה, תוך השתלטות על שטחי C, כלומר – שטחים בבעלות ישראלית. האיחוד האירופי נרתם למימוש התוכנית, כפי שאפשר לראות בהשתלטות בדואית על אדמות מדינה ובבנייה בלתי חוקית במימון האיחוד במרחב אדומים וליד סוסיא. 
 
הכביש ליד תקוע הוא תקדימי; זו הפעם הראשונה שבה נסלל כביש בלתי חוקי על אדמות מדינה, וזו הפעם הראשונה שבה מושקע ממון כה רב (במימון זר) בפרויקט שאיננו יביל. 
 

כבר במאי השנה התריעה תנועת רגבים על כוונת הרשות הפלסטינית לסלול כביש זה, ובמכתב לגופים האמונים על שמירת הקרקעות ביו"ש (אלוף פקמ"ז רוני נומה, ראש המינהל האזרחי דוד מנחם, מח"ט עציון דאז, עמית ימין, ומנהל יחידת הפיקוח) הם מתבקשים לעצור את הסלילה. 
 
המינהל ענה כי יגביר את הסיורים במקום, ואף הוציא צו הפסקת עבודה, אך העבודות על "הדרך המדברית", כפי שמכנים אותה הפלסטינים, בעיצומן, ללא הפרעה של גורמי האכיפה.
 
בעמוד הפייסבוק של עיריית תקוע הערבית אפשר לראות צילומים של עבודות טרקטורים והנחת מצעים לקראת סלילה, כל זאת ללא התערבות צה"ל. 
במכתב ששלחה השבוע תנועת רגבים לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולגורמים לעיל, הובהר שאם לא יינקטו פעולות אכיפה נגד סלילת הכביש, תעתור העמותה לבית המשפט לשם עצירת העבודות.
 
יש לציין כי תוכנית לסלילת כביש מגוש עציון לים המלח, לשימוש יהודים וערבים כאחד, כבר קיימת, ולפני שנתיים אף נערך סיור מתוקשר היטב של התוואי המתוכנן בהשתתפות יו"ר ועדת חוץ וביטחון דאז, אביגדור ליברמן, שר התחבורה ישראל כץ, ראש המועצה דוידי פרל וגורמים נוספים, אך מאז לא נעשה דבר בצד הישראלי, בעוד הפלסטינים כבר כמעט השלימו מקטע שלם באופן פיראטי.
 
תגובת יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "כנגד פריצת הדרך לתוך שטחי C בצורה בלתי חוקית הוצא צו הפסקת עבודה. כמו כן, יימסר במקום צו הריסה בשל חידוש העבודות, זאת בהתאם להליכי הפיקוח והאכיפה".