מינוי רוני אלשייך למפכ"ל המשטרה גורם לחשש בצמרת הארגון משילוב קצינים מחוץ למערכת. עודד בן עמי שוחח בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם רב-ניצב בדימוס אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר, ועם ניצב משנה בדימוס אבי דוידוביץ', לשעבר סגן ראש יחידת הביקורת הפנימית במשטרה. בן עמי ביקש מחפץ ודוידוביץ' להתייחס לאמירה על פיה 'שינויים שמפקד חדש לא יעשה בחצי השנה הראשונה, הוא כבר לא יעשה בקדנציה, ולכן הוא צריך לבצע שינויים מוקדם ככל האפשר'.



"מי שמגיע לארגון כזה מגיע עם חזון ואותו הוא צריך לנסות לממש, בוודאי בשנה הראשונה הוא צריך להטיל על זה את כל כובד משקלו ולסחוף את כל הארגון על פי החזון שלו", ענה דוידוביץ'. ואילו חפץ חשב הפוך: "לא הייתי מזדרז. הוא לא מכיר את המערכת, עלול להשיט את הספינה לכיוון לא נכון. זה הדבר הכי מסוכן שיכול להיות במינוי כזה, שהוא יחשוב שהוא יודע, שיש לו איזה חזון, שהוא לא בדק אותו ולא אימת אותו עם המציאות. הוא עלול להשיט את האנייה לכיוון לחלוטין לא נכון וזו הסכנה הכי גדולה במינוי הזה. אני מקווה שהוא לא ימהר, שהוא יתייעץ לפני שהוא בוחר את הכיוונים שלו, יבחן אותם, יהיה זהיר מאוד. אני לא חושב שבחצי השנה הראשונה הוא צריך לעשות את מה שהוא יכול לעשות בהמשך. דווקא במקרה הזה צריך להמתין ולהיות הרבה יותר זהיר, כי הנזק יכול להיות עצום".


על הרעיון שאלשייך יכניס למשטרה קצינים מבחוץ אמר חפץ: "בעיקרון אני חושב שזה לא דבר פסול, במצב שהמשטרה נמצאת בו וצריך לאייש תפקידים. מה יותר טוב, איש מנוסה ממערכת אחרת, או מישהו מהמשטרה שאיננו מנוסה לחלוטין, עם פז"ם מאוד מוגבל, שצריך להריץ אותו בדרגות? זה לא כל כך נורא אם מביאים אנשים מבחוץ, בעיקר אם הם טובים ויכולים לתרום למערכת מאותה תרבות שהם היו בה. בעיקרון הצירוף הזה, אם הוא נעשה במינון נכון, בהתאמה נכונה, מבלי לפגוע באנשים הטובים בתוך המערכת, אני לא חושב שזה פסול".

"הכל צריך להיעשות במינון", הזהיר חפץ. "אסור להעיף את כולם וליצור כאוס כללי, וצריך לראות שהמגמה הזו לא תהרוס את הארגון. אני מאמין שהמפכ"ל יידע לא להיכנס למלכודת הזו, והמשטרה רק יכולה להשתכר מזה ולעשות את השינוי הנדרש. רואים שיש מערכת טובה. צריך לאייש את התקנים והתפקידים החסרים והמערכת תיכנס למסלול. המינוי של המפכ"ל עצמו הוא מינוי טוב, שיוכיח את עצמו".

ואילו דוידוביץ' הוסיף: "יש רחש-בחש בארגון וחשש בארגון בקרב קצונה בכירה שיביאו אנשים מבחוץ. אני מברך על החשש הזה. זה בהחלט רצוי וטוב שעובדי ציבור יהיו בחשש לכיסא ולתפקיד שלהם כי עודף ביטחון ותפיסת הכיסא כאיזו זכות מוקנית או נחלת אבות יוצרת בעייתיות. טוב מאוד שעובד ציבור יחשוש על כסאו, זה בהחלט רצוי".