ארבעה חודשים לאחר תחילת עבודות חפירת תחנות "הקו האדום", הופקדה תכנית "הקו הסגול" ובקרוב גם תופקד תכנית "הקו הירוק". חברת נת"ע הודיעה שתכנית הקו הסגול, שאושרה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות במשרד האוצר, פורסמה היום להערות הוועדות המחוזיות והתנגדויות. אורכו של "הקו הסגול" יעמוד על 29 קילומטרים והוא נועד לקשר את האזורים המזרחיים של מטרופולין תל אביב (רמת גן,קרית אונו, אור יהודה ויהוד) עם מרכז תל אביב.
הקו מורכב מזרוע מרכזית, שמתחילה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת סבידור בתל אביב) וממשיכה דרך הרחובות ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל-אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- רמת גן), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות. האחת, הזרוע הצפונית - תעבור ברחובות רפאל איתן, קציר (קריית-אונו), אנה ומקס ווב, ועד לגבולה הצפוני-מזרחי של אוניברסיטת בר-אילן. הזרוע השנייה, הדרומית - תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה בתוואי הקו באזור בסיס תל השומר המיועד לפינוי ומשם אל העיר יהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בצומת הטייסים.
בתוך כך, חברת נת"ע החלה בהליכי בפרסום תכנית "הקו הירוק" של הרכבת הקלה להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור. על פי תכנית מסלול הקו הירוק, בחלקו הדרומי יהיו שתי זרועות – האחת, המערבית, מתחילה בראשון לציון (תחנת משה דיין), והשנייה, המזרחית, מתחילה גם כן בראשון לציון, במפגש עם כביש 412. שתי הזרועות ינועו לאורך העיר חולון בשני צירים ומתאחדות ברחוב סוקולוב במרכז חולון ומשם ממשיך הקו לכיוון צפון, דרך צומת חולון, לאורך שדרות הר ציון בתל אביב, דרך אזור התחנה המרכזית ומפגש עם הקו הסגול בצומת הרחובות הר ציון – לוינסקי. במקום זה התוואי החוצה את תל אביב צפונה הופך לתת קרקעי, דרך תחנת קרליבך המשותפת ל"קו האדום", ממשיך דרך רחוב איבן גבירול, נפגש שוב עם "הקו הסגול" בצומת הרחובות ארלוזרוב-אבן גבירול וחוזר לתוואי הקרקע לפני חציית הירקון, הנעשית באמצעות גשר מעל הנחל.
הקו מתפצל ברחוב איינשטיין לשתי זרועות: האחת מזרחית, לכיוון רמת החי"ל, דרך רח' אינשטיין, מפגש עם ציר ההעדפה בצומת הרחובות אינשטיין-נמיר, אוניברסיטת תל אביב ורחוב ג'ורג' וייס, תוך חציית נתיבי איילון, מעבר בסמוך לפארק הירקון ומרכז הירידים, דרך רמת החי"ל ועד לקריית עתידים. הזרוע השנייה, הצפונית, ממשיכה במקביל לקו החוף, שדה דב, עד לאזור התעסוקה בהרצליה ועד צומת הרחובות שדרות אבא אבן ושדרות נעמי שמר בעיר.
על פי התחזית, "הקו הירוק" ישרת 76 מיליון בשנה, לעומת כ-70 מיליון נוסעים ב"קו האדום". "הקו הסגול" שהוא רוחבי לתוך תל אביב ישרת על פי התחזית כמות פחותה משמעותית של נוסעים, אך עלויות הקמתו פחותות לעומת שני הקווים האחרים, שיחדיו אמורים ליצור את משולש הרכבת הקלה בתל אביב וגוש דן. אבל עד שהחזון יתממש, צפויות לנו עוד שנים ארוכות של עומסי תנועה כבדים.
ישראל כ"ץ, שר התחבורה והמודיעין: "מהפכת התחבורה נמשכת וכפי שהתחייבתי, בקרוב נוציא לפועל שני קווים נוספים שיחברו בין גוש דן למרכז תל אביב. תנופת העשייה בתחום התחבורה הציבורית נמשכת ואחרי עשרות שנים, מטרופולין תל אביב תהיה מרושתת במערכת הסעת המונים המשלבת רכבות תחתיות, עיליות ומערכות BRT כמו בערים מודרניות נוספות בעולם".
סרטון הדמייה לציר "הקו הירוק"