שר האוצר, משה כחלון, והשר לענייני פריפריה, אריה דרעי, הודיעו היום במסיבת עיתונאים שקיימו במשרד האוצר על הורדת מחירים בתחבורה הציבורית ובמים. התעריפים יוזלו במלוא גובה המע"מ אשר נגבה עליהם כיום. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה.
בתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי. זאת לצד צעדים נוספים רבים שאותם מבצעת הממשלה בתחום זה, למשל רפורמה בתעריפים והגברת השירות. צעד זה הנו בשורה לשכבות החלשות אשר עושות שימוש נרחב בתחבורה הציבורית, ובשורה לכלל האוכלוסייה באופן גורף. לדברי השרים, "אנו מקווים כי הוזלת המחירים תוביל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית ותסייע בהפחתת יוקר המחיה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות".
בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי. הכמות הבסיסית תוקצה פר נפש על מנת להפוך את הצריכה היומית של שתייה ורחצה לנגישה לכולם וזולה יותר מצריכה עודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש).
 

הנחות למשפחות הנזקקות


מתווה הפחתת מחירי התחבורה הציבורית והמים יבטיח את ירידת המחירים באמצעות חקיקה, וימנע פגיעה במערכת המס הישראלית. השר כחלון מסר כי "התחייבנו להוריד את יוקר המחיה בישראל ואנו עושים זאת. היום אנחנו מודיעים על הפחתת מחירים בתחבורה ציבורית ומים". 
ואילו שר הפריפריה, אריה דרעי, אמר: "אני שמח ונרגש שהגענו ליום הזה שבו אני מקיים את הבטחתי ומודיע על הפחתת המע"מ על התחבורה ציבורית כולה, כולל אוטובוסים ורכבות, והפחתת המים לשכבות החלשות בחקיקה בכנסת, כדי שזה יהיה מעוגן ומקובע בחוק ואי אפשר יהיה לבטל זאת. גם על החשמל סיכמתי עם שר האוצר כחלון שהירידה הבאה בתעריף תכלול הנחות למשפחות הנזקקות".
דרעי הוסיף הערב בגל"צ: "היה לי ויכוח גדול עם האוצר על המהלך, כי הם טענו שזה יפגע במערכת המיסוי ויפתח פתח להנהגת שוק שחור. אני שמח מאוד ששר האוצר הציע לי להשיג את אותה מטרה בחקיקה".