תוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף", ברדיו ללא הפסקה 103FM, נפתחה כרגיל בתקיפות: "נכון שוועדת העבודה והרווחה אישרה היום מענקים בסך 50 מיליון שקלים גמלת הבטחת הכנסה לקשישים", פתחה דוידוב. "עם זאת, אם נחפור קצת בנתונים, תבינו מיד שהחלוקה לא תהיה שוויונית, כפי ששמעתם עכשיו מד"ר אביצור, שהיה מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים, ומומחה לגרונטולוגיה מהמרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה".
 


דוידוב המשיכה: "איפה הכסף? הנה תקשיבו. קשיש או קשישה בודדים כבני 70 או 80 מקבלים היום קצבה של 2,887 שקלים. בהנחה שזה כל כספם, את הסכום הדל הזה הם צריכים לחלק בין מזון, תשלומי מים וחשמל ומיסי עירייה, ללא הוצאות על דיור וכמובן על תרופות. איך שלא תעשו את החשבון, זה בלתי אפשרי, ומן הסתם מתחילים לוותר על משהו. נחשו כמה תוספת יקבלו עכשיו הקשישים, אחרי האישור בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות - כ-140 שקלים בממוצע".
 

כסף קטן

לדברי דוידוב, גם אם הקצבה על פי התוספת תגיע לאחר התיקון ל-3,100 שקלים בקירוב, "תסכימו שעדיין מדובר בכסף קטן". לדבריה, "מצבם של קשישים רבים בישראל רע. יותר מ-20% מהם חיים מתחת לקו העוני. זו האוכלוסייה הכי פגיעה. רק לפני שבוע, התוודענו למחזה המביש שעה שזוג קשישים מאזור הצפון נמצאו מתים בדירתם. האשה מתה תחילה, והגבר, חסר הישע, מת ימים אחריה, ללא יכולת להזעיק עזרה, משום שהיה מרותק למיטה".
 
"אין כאן שום בשורה. העוני לא נמדד בקווים. מי שחי בתוך העוני לא משרטט לעצמו קווים דמיוניים. ראש הממשלה ושר האוצר, אתם עדיין מותירים את הקשישים בישראל עניים. הכי עניים במדינות המערב", סיכמה דוידוב.