תל אביב, העיר ללא הפסקה, הפסיקה חלקית את חיי הבילויים במהלך השבת, בעקבות הפיגוע הרצחני בפאב ברחוב דיזינגוף. מרבית מקומות הבילוי והפאבים ברחוב היו נעולים בערב שישי, רוב בתי הקפה לא נפתחו ואלו שנפתחו לא היו מלאים.

לעומת זאת, ברחוב השומם נראו עשרות נרות נשמה ועשרות שבאו למקום, רובם צעירים, חלקם חובשי כיפות, אשר עמדו בדומיה והתייחדו עם הקורבנות, וזאת על רקע ניידות משטרה שנראו מסתובבות בתגבור בכל האזור ובאזורים נוספים. "לא להאמין איך שזה קרה , ועוד פה" אמרה איילת שעמדה מול הפאב הסגור בתוכו דלקו עשרות נרות הנשמה. כמה צעירים חובשי כיפה, נראו נושאי תפילה חרישית. 

 
לא רק ברחוב דיזנגוף, חלון הראווה של הבילויים והתרבות מאז ימי תל אביב הקטנה, שלאחר שנות דעיכה החל להתעורר לפני שלוש שנים, ובארים ופאבים רבים נפתחו לאורכו, היה שקט חרישי. גם בשדרות רוטשילד, בסמוך לאלנבי, שבימי שישי מהווה מוקד עליית רגל לצעירים - היה שומם, חלק ממקומות הבילוי שבימי שגרה עומדים בתור בכדי להיכנס אליהם היו שוממים או אף סגורים, בבתי קפה בודדים היו כמה שולחנות בהם נראו בפנים זוגות, אך המקום היה שקט מאוד.


נרות נשמה בפאב הסמטה לזכר הקורבנות 

גם ברחוב אבן גבירול, לא נראו הבליינים של ימי שישי שמגיעים מדי שישי מכל רחבי הארץ ובכמה מקומות שנפתחו השולחנות המלאים היו בודדים. מכיכר רבין נראו האורות דולקים בחמ"ל העירוני שהפך לחדר פיקוד, ניידות הסתובבו ונראו שוטרים דרוכים ופקקי התנועה האופייניים לימי שישי בערב, נעלמו, כאשר רק הרמזורים עיכבו את זרימת הנסיעה. בשכונת פלורנטין, שכונת הצעירים, המצב היה שונה, אמנם הבארים, הפאבים ובתי הקפה לא היו מלאים כמו בימי שישי הרגילים, אך החיים נמשכו.

"לא לתת למחבל לשבש לנו את החיים"

"הפיגוע השפיע, הגיעו הערב פחות אנשים, אתה רואה, אין תור", סיפרה לנו תמר שישבה בפתח פאב בפלורנטין שבחציו היה ריק, היו מקומות שבכל זאת היו מלאים "אנחנו ממשיכים את החיים, אם אחרי כל פיגוע נסתגר- נשתגע יש כל הזמן פיגועים בירושלים ואצלנו באשדוד היה הרבה צבע אדום ב"צוק איתן", באנו לפתוח את השנה בתל אביב" סיפרו דניאל ואלכס שבאו מאשדוד לחגוג בתל אביב. 

בפאב אחר לא הרחק משם היה מלא וחבר'ה צעירים, ניסו להמשיך את שגרת החיים "היום אני חוגג כאן מסיבת יום הולדת" סיפר ליר שיף, תושב פלורנטין, "אחד החברים התקשר ושאל האם למרות המצב נפגשים, אמרתי לו שכן, שנרים כוס בירה, אך הוא לא הגיע. היו עוד כמה חבר'ה ירושלמים שלא הגיעו בגלל מזג האויר, אך בסך הכל הרוב באו", סיפר ליר שחגג את יום הולדתו ה-28. "היה חשש בהתחלה, מכיוון ששמענו שהרוצח מסתובב חופשי, אבל מה זה שונה ממקומות אחרים, למה לבטל? עלינו להמשיך ולא לתת למחבל לשבש לנו את החיים ", הוסיף.  

אמנם שמחה גדולה לא הייתה, אבל העיר ללא הפסקה המשיכה חלקית בפלורנטין. גם לאחר חצות, כאשר תל אביב מלאה ברבבות שבאים אליה בכל הארץ העיר הייתה ריקה, אולי גם בשל הקור. חלק אולי נשארו בביתם לאחר שיום לפני חגגו את הסילבסטר. יום אחר מכך, בתי הקפה אמנם נפתחו אך הרחובות היו ריקים, לבתי הקפה הגיעו הלקוחות הקבועים, אך גם כן רבים בחרו להישאר בביתם "זה כמו כל שבת" העירה אירית שישבה בבית קפה בשדרות שאול המלך בסמוך לאבן גבירול. 

לא הרחק משם בשרונה, לא היה צפוף כמו בכל שבת בבוקר, אמנם באו מבקרים שלא ויתרו על הבגט הצרפתי החם אבל פחות מאשר בשעת הבוקר העמוסה של שבת רגילה.  גם מזג האויר הקר, השאיר חלק ליד התנור בביתם. ברקע נראו ניידות עוברות באזור אך תל אביב לאט לאט חוזרת לשגרתה. העיר, שחוותה במהלך השנים פיגועים קשים, למדה לחיות איתם, כפי שאמר ראש העיר, רון חולדאי, ה"חיים נמשכים"