כשעה לאחר פיגוע הירי שאירע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו שני בני אדם, כוחות המשטרה הוזעקו לטיפול באירוע רצח נוסף, של נהג מונית שגופתו נמצאה ברחוב יוניצמן שבצפון העיר.



המשטרה עדיין בודקת האם ישנו קשר בין מקרי הרצח, שעל שניהם הוטל צו איסור פרסום. נהג המונית הוא אדם המוכר בשם אמין שעבאן (42), שהתגורר בלוד. גופתו נמצאה בשטח חולי הסמוך למלון מנדרין שבצפון העיר.



כזכור, בפיגוע נרצחו שני בני אדם: אלון בקל ז"ל, בן 26 מתל אביב שעבד כמנהל משמרת בפאב הסמטה בו בוצע הירי, ושמעון רואימי ז"ל מאופקים, שהגיע לחגיגת יום הולדת במקום. במהלך הלילה, הגיעו לזירת הפיגוע - פאב "הסימטא", עשרות בני אדם. הם הדליקו נרות נשמו והתקבצו סביב המקום, שלא נפתח ללקוחות הלילה. פאבים ומקומות בילוי נוספים באזור לא פתחו את שעריהם הלילה.



תל אביב ביום שאחרי: עיר בהפסקה



זירת הפיגוע. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בתוך כך, נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ערבי ישראלי המתגורר בוואדי ערה שזהותו ידועה למערכת הביטחון. כוחות גדולים של משטרה וימ"מ בשיתוף עם השב"כ ממשיכים את החיפושים גם הבוקר. זאת לאחר שבמהלך כל הלילה נעשו סריקות במרחב גוש דן. בני משפחתו של המחבל תושאלו וחיפוש נעשה בבית הוריו. תחילה נמסר כי לא נשללה האפשרות שהמחבל עזב את גוש דן, אך לאחר הערכת מצב מחודשת נמסר כי המצוד נמשך וכי על פי הערכות המחבל מסתתר. עוד נמסר כי לא מן הנמנע שהוא נעזר במסייע שמילט אותו מתל אביב.