חרדה בתל אביב: הורי הילדים בתל אביב קמו היום (ראשון) לבוקר של חרדה, בעקבות אי תפיסת המחבל שהרג שני צעירים בפאב בדיזנגוף ביום שישי האחרון. "לא התלבטתי אם לשלוח את הילדים לבית הספר, כי צריך להמשיך בשגרה. אשתי נלחצה קצת כששמעה שראש העיר אמר שאפשר להשאיר את הילדים בבית, אמר ל"מעריב אונליין", ג'וש מיטניק, שלו שני ילדים בני שמונה ועשר הלומדים בבית הספר "גבריאלי הכרמל" במרכז העיר וב"בית הספר לטבע, סביבה וחברה" בדרום העיר.



"אתמול בערב התקשרו הורים והודיעו כי הם חוששים והם בלחץ לשלוח את ילדיהם. חלק מההורים ליוו הבוקר את הילדים. אחת מהאימהות שאלה אם סרקנו את השירותים ואמרתי לה שאנחנו תמיד סורקים והפעם בצורה מוגברת", סיפרה ל"מעריב אונליין", ורדה כגן, מנהלת תיכון "אליאנס" בשכונת רמת אביב הירוקה.



"הלחץ פה רציני מאוד כי המחבל שלא נתפס עובד אצל הירקן בשוסטר ברמת אביב ג' ועבד גם באתר בנייה ברידינג, בנוסף ילדה מכיתה י"ב מצאה נייד אתמול בערב והביאה יחד עם הוריה את הטלפון למשטרה". כגן סיפרה כי בדרך כלל בשמונה ורבע, עם הישמע הצלצול ישנם הרבה תלמידים שממהרים להגיע ואילו היום, התנועה דלילה. "קצת פחדתי להגיע לבית הספר כי היו שמועות שהמחבל מסתובב בו, אבל יש לימודים ואני יודעת שיש אבטחה בבית הספר", דיווחה נעמה פינטו, תלמידת כיתה י"ב ב"אליאנס".



"אני לא שולחת את ילדיי לבית הספר, שניהם בני שבע ועשר ויש להם דרך די ארוכה לבית הספר ולכן השארתי אותם בבית", סיפרה יעל ברקוביץ שילדיה לומדים בבית הספר היסודי "צבי שפירא" בדרום מזרח העיר.



"הורים לילדים בגנים באזור רחוב לוינסקי חששו לשלוח ילדים לגנים שם, מאחר והמיקום קרוב לאזור שבו נרצח הנהג והם היו בהיסטריה", דיווח אחז אגם, יו"ר ועד הגנים העירוניים בתל אביב. בגן חבצלת הנמצא מאחורי מכללת "לוינסקי" הגיעו שמונה ילדים מתוך 35: "הבאנו אתמול מאבטח חמוש על חשבוננו שעולה לנו 70 שקלים כי אנחנו רוצים להגביר את תחושת הביטחון לילדים שלנו", סיפר משה פרי, אב לליאור ילדה בגן שהגיעה לגן.



יו"ר ועד הגנים העירוניים בתל אביב הוסיף כי "אנחנו מבינים את החשש של ההורים ומזדהים איתם, למרות זאת אנחנו חושבים שצריך לשדר שגרה. אנו קוראים למשרד האוצר להמשיך לממן את האבטחה בגנים ולמשרד החינוך לבנות תכנית לאבטחת גנים בשגרה, בעיקר לאור המצב הביטחוני שלא נרגע".



מעיריית תל אביב נמסרו אחוזי ההגעה לבתי הספר והגנים בעיר: בצפון העיר כ-50 אחוז, בדרום העיר כ-90 אחוז ובמרכז העיר כ-70 אחוז.


"נוכח המצב הביטחוני והפיגוע שהתרחש ביום שישי ברחוב דיזנגוף, עיריית תל אביב-יפו נמצאת בהיערכות ביטחונית מיוחדת: סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר, 24/7, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם משטרת ישראל. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה תוגברו ודגש מיוחד ניתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם. מרכז השליטה והבקרה מדווח סביב השעון לסיירים ולמשטרה על פעילות חשודה הנקלטת במצלמות האבטחה הפזורות בעיר. פקחי העירייה הונחו להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג במרחב הציבורי. העירייה קוראת לציבור להמשיך בשגרה, לשמור על איפוק, אבל גם להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג. כל הטיולים והסיורים של בתי הספר מתקיימים כסדרם, בהתאם להנחיות משרד החינוך ואין כל הנחיה לבטלם".



ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "אני מבין לליבם של ההורים נוכח המתיחות הקיימת. ערכתי אמש ישיבה עם ראש הממשלה וכל גורמי הביטחון הבכירים וסוכם לתגבר בימים הקרובים באופן משמעותי את נוכחות כוחות הביטחון סביב מוסדות החינוך בעיר".