חנמאל דורפמן, חברו של עמירם בן אוליאל, החשוד בשריפת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, שוחח הבוקר (שני) עם רינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וסיפר כי הוא מופתע מהחשדות: " מעולם לא שמעתי אותו מדבר על נקמה ודברים כאלה". דורפמן הוסיף כי "השאיפה של הרבה מאוד יהודים בארץ ישראל היא מדינה שתפעל על-פי חוקי התורה" 


דורפמן סיפר כי בן אוליאל הוא בחור שקט שלא משתתף בעימותים:  "אני הכרתי את עמירם במאחז רמת מגרון ואני מופתע מאוד מהחשדות. הוא בחור שקט, בחור עדין, לא בחור שרואים בפינויים ודברים כאלה. הוא בא מבית יחסית ממלכתי, הגיע לגבעות לפני 5-6 שנים, ובשנה וחצי האחרונות עזב את הגבעות, נהיה חרדי ולפני חצי שנה עבר להתגורר בירושלים. יש אנשים שאני יכול להגיד שמה שמייחסים להם יכול להיות הגיוני, אבל על עמירם אני לא רואה את זה. מעולם לא שמעתי אותו מדבר על נקמה ודברים כאלה".

הרצח בדומא: עמירם בן אוליאל הודה במעשה, נער נוסף הודה בתכנון ההצתה

"אנחנו יודעים שהוא לא תכנן כלום", אמר דורפמן, "כי בתיק הזה, מאז הסיפור בדומא, השב"כ השתמש בצווי הרחקה מנהליים דרקוניים בלי הוכחות ובלי משפט, כלפי עשרות אנשים. עמירם בן אוליאל לא קיבל שום הגבלה מנהלית. אבל השב"כ צריך להביא תוצאות וחשודים וכשאין תוצאות ולא יודעים מי המבצע, מוצאים דמות קלה שאפשר להתלבש עליה".

"כל התיק הזה", המשיך דורפמן, "מסתמך על ההודאה שלו, ואף אחד לא מכחיש שהיו עינויים, שהיו חקירות עם אמצעים פיזיים קשים מאוד, שלא הותירו לו ברירה אלא להודות. אחרי חודש של חקירות בשב"כ גם אני הייתי מודה בכל דבר שהחוקרים היו אומרים לי להודות. צריך להפסיק את העינויים האלה. הסיפור צריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל שלוקחים אנשים ומלבישים עליהם אירוע. הם טוענים שהוא ידע פרטים מוכמנים? אומרים שהוא ידע איזה כתובות ריססו שם, משהו שכולם ראו בחדשות".

"חוקרי השב"כ לא האמינו לו שהוא עשה את זה וניסו עד היום האחרון לגלות מי עשה את זה באמת", טען דורפמן. "אין ויכוח שנעשה שימוש באמצעים חריגים שלא קיבלו אישור מבית משפט, אלא מהיועץ המשפטי לממשלה. לקחו את אותם אנשים והשתמשו בביטוי של 'פצצה מתקתקת', כשכולם יודעים שאין פה שום 'פצצה מתקתקת' ועינו אותם בחדרי החקירות בשב"כ".

על השאלה מה היא האידיאולוגיה שהוא מאמין בא ענה דורפמן: "השאיפה של הרבה מאוד יהודים בארץ ישראל היא כמובן מדינה שתפעל על-פי חוקי התורה. מכאן דרכי הביצוע זה שאלה אחרת, לקבוצות שונות, לפי מה שהם מאמינים ומה שהם חושבים. אני חושב בצורה שונה מחברי המרד. אני חושב שהדרך היא שונה. יש מחלוקות בינינו".

ערך: אסף נבו