פרשת המחבל מפיגוע הירי בתל אביב נמשכת: נשיא המדינה ראובן ריבלין מתכוון לערוך ביקור תנחומים בבית משפחת נהג המונית אמין שעבאן מלוד, כך נודע הבוקר (חמישי) ל"מעריב אונליין". אמש הודיעה המשטרה רשמית כי היא חושדת שנהג המונית נרצח על ידי המחבל נשאת מלחם אחרי פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ביום שישי שעבר.



גופתו של שעבאן, שהיה נשוי לשלוש נשים ואב ל-11 ילדים, נמצאה מוטלת ברחוב יוניצמן בסמוך למלון מנדרין, כשעה לאחר הפיגוע שאירע ברחוב דיזנגוף, כשעליה פצעי ירי. משפחתו של שעבאן דיווחה באותו יום כי הוא נעדר. על פי החשד נכנס המחבל למוניתו של שעבאן, באופן אקראי, נסע איתה לאזור מלון מנדרין שם ירה בנהג למוות. אחר כך נמלט עם המונית לדרך נמיר, שם נטש אותה.



בני משפחת שעבאן קבלו בכלי התקשורת ששום גורם רשמי לא יצר איתם קשר מאז הפיגוע. מבית הנשיא נמסר כי מועד ביקור התנחומים בבית משפחתו של נהג המונית יקבע עם בני המשפחה. בתוך כך, מתכוון נשיא המדינה לערוך היום ביקורי תנחומים באופקים ובכרמיאל אצל בני משפחות חללי הפיגוע בבר "הסימטא", אלון בקל ושמעון רוימי ז"ל.



עוד לא נתפס. נשאת מלחם. צילום: ללא
עוד לא נתפס. נשאת מלחם. צילום: ללא



בינתיים, שישה ימים לאחר הפיגוע הרצחני, המצוד אחר המחבל עבר כולו למישור המודיעיני. ההערכה היא כי מלחם הצליח להימלט לגדה המערבית בימים האחרונים. לפי ההערכה הוא לא נמלט לשטחים דרך אחד המעברים המסודרים, אלא דרך פרצות בגדר, כפי שעושים מדי יום אלפי שוהים בלתי חוקיים. לדברי אחד הקרובים של מלחם, לפני כמה חודשים הוא הפסיק ליטול את התרופות הפסיכיאטריות, נעשה אלים כלפי בני המשפחה ואף איים לגנוב לאביו את הנשק. לפי קרוב המשפחה, הם פנו בעניין למשטרה, אך זו התעלמה מהם.