נשיא המדינה קיים היום (חמישי) ביקורי תנחומים בבתיהם של שמעון רויאמי ואלון בקל ז"ל אשר נרצחו בפיגוע הירי בתל אביב ביום שישי. משפחתו של רויאמי ז"ל באופקים, סיפרה על הקושי המתגבר. אב המשפחה מכלוף אמר לנשיא: "ככל שעוברים הימים זה הופך קשה יותר". איריס, אמו של שמעון ז"ל, סיפרה כי היא לומדת מסיפורים שהיא שומעת עליו אחרי מותו: "מסתבר שאנחנו לא מכירים את הילדים שלנו בכלל. כמה שהלב שלי מכווץ מצער, ככה הוא התרחב מהסיפורים ששמעתי עליו. שימי היה מלח הארץ. למות כשיושבים על כוס קפה, זו מלחמת קיום".



הנשיא סיפר כי קרא אודות שמעון ושמע מה סיפרו עליו חבריו: "אחוות אחים הייתה לו עם חבריו", אמר הנשיא והוסיף: "במלחמת העצמאות קראו לזה 'רעות', אני רואה את עוצמתה של הרעות הזו גם כעת בפניהם של חבריו. הבחורים האלה עמדו לאורך השנים כחומת מגן על כולנו".



״באופקים מציפים אותנו באהבה", סיפרו ההורים, "כל עם ישראל בא לחזק אותנו. אני מביטה לאנשים בעיניים ורואה כאב והזדהות עמוקה", אמרה אימו. "קשה לנחם על אובדן שכזה״, אמר ריבלין, ״כל עם ישראל אבל ומשתתף בצערכם. מדינת ישראל היתה ועודנה המומה מהמחיר שאנחנו צריכים לשלם על החיים במולדתנו. צריך תעצומות נפש כבירות ואנחנו אתכם. הם לא יוכלו להפחיד אותנו, או לגרום לנו לעזוב את ביתנו. מדינת ישראל היא ביתנו אליו שבנו אחרי שנים רבות".



הנשיא בביקור אצל משפחת רויאמי. צילום: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא בביקור אצל משפחת רויאמי. צילום: מארק ניימן, לע"מ



לאחר מכן, ביקר הנשיא בבית משפחתו של אלון בקל ז"ל בכרמיאל. הוריו ואחיו סיפרו כי רק לאחרונה קיבל את תעודת ההסמכה שלו כעו"ד. אמו של אלון ז"ל, ניצה, אמרה: "טמנו אוצר באדמה. ילד שכל כולו לב. אין דרך לתאר את הכאב, לאלון ירו בלב ובלבנו נפער חור, והוא חורך ושורף ולא מרפה. אלון ילד שלנו יפה ואהוב שרק החל את חייו".



"אינני יכול לומר די כדי לנחם אתכם. אין דרך לנחם הורים שנאלצו לקבור את בנם", אמר הנשיא. סבתו של אלון ז"ל, תיקי אמרה בבכי: "כיצד יתכן, סבתא שקוברת את הנכד ולא הנכד הקובר את סבתו".