ח"כ עיסאווי פריג' ממפלגת "מרצ" הגיש הצעת החוק לפיה אדם שגר מחוץ לשטח הריבוני של מדינת ישראל, כלומר בהתנחלות, לא יוכל להתמנות לשגריר. "זה פשוט, מי שגר מחוץ למדינה לא יכול לייצג אותה", אמר ח"כ פריג' לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "אתה צריך לגור במדינה כדי לייצג אותה. אם אתה רוצה שהשטחים הכבושים יהיו המדינה - תספח אותם, מה אתה פוחד. משרד החוץ בא לייצג את המדינה בחו"ל ולא לתת את הלגיטימציה להתנחלויות". 


פריג' התייחס לפרשת מינויו של דני דיין כשגריר בברזיל ואמר: "ניסו לכפות את דני דיין על ברזיל. הוא היה יו"ר מועצת יש"ע, שגר בהתנחלות ולא מאמין בפיתרון של שתי מדינות. אתה לא יכול לכפות אותו על מדינה אחרת, שמאמינה ב'שתי מדינות'. אתה לא יכול לתת אצבע משולשת לעולם ולכפות עליו אידיאולוגיה, וזה מה שהממשלה והקואליציה עושות".

ח"כ מוטי יוגב ממפלגת "הבית היהודי", המתגורר בהתנחלות דולב השיב: "זו הצעה אנטישמית והזויה, ובעזרת השם היא תיפול. יש שרים מיהודה ושומרון, יכול להיות גם ראש ממשלה מיהודה ושומרון, או שגריר באו"ם. עיסאווי פריג' מדבר הבל וריק. מדינת ישראל מאפשרת היבחרות של חברי כנסת שמנסים לקעקע את יסודותיה. אני נמצא כרגע על פתח הלוויה של דפנה מאיר ז"ל, השם ייקום דמה, בהר המנוחות. הפלסטינים והערבים במדינת ישראל מחנכים את ילדיהם לרצוח יהודים, בחינוך של הרשות הפלסטינית. שח"כ עיסאווי פריג' יחזור לעם שלו ויחנך אותו לחיים, כמו שמדינת ישראל ועם ישראל מקדשים את החיים. מולנו יש תרבות שמקדשת מוות".

ח"כ פריג' ענה לו: "כל רצח של אזרח הוא מעשה שפל ואכזרי, שראוי לכל גינוי, ואין על זה ויכוח. אני בעד מאבק בכיבוש באמצעים לגיטימיים, לא ברצח. בחודשים האחרונים הימין מנהל מתקפה חסרת רסן נגד ארגוני השמאל כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'. מחר יגיע תורי ב'מרצ' להיות מחוץ לחוק. מפלגת 'תקומה' ומוטי יוגב משתלטים על השיח הציבורי ומכניסים לתודעה הציבורית אידיאולוגיה שתזרוק אותנו לתהום".

"עיסאווי פריג' מנסה לשכתב את ההיסטוריה באמצעות שקרים", השיב ח"כ יוגב. "600 שנה לפני שהנביא מוחמד חלם בכלל על מסגד ראשון, כבר היה כאן את בית המקדש של היהודים, ובעזרת השם ביום מן הימים גם הוא ייבנה. הממשלה תמשיך לבנות גם ביהודה ושומרון, כמדינה יהודית, וביום מן הימים תחיל עליהם את ריבונותה. ארץ ישראל השלמה היתה כזו, ותהיה כזו. מדינה פלסטינית לא היתה פה מעולם ולא תהיה פה לעולם. אני מקווה שערביי ישראל מבינים את זה. יש מסביב 22 מדינות ערביות ואם טוב לעיסאווי פריג' בכל אחת מהן - סוריה, עיראק לוב או מצרים שיתכבד וילך לגור שם. אני מניח שפה יותר טוב לו".

"הכוחנות וההתנשאות של 'הבית היהודי' וח"כ מוטי יוגב גורמת צרות ליהודים לא לערבים", השיב ח"כ פריג'. " אני מודה לו שהוא נותן לי אוויר לנשימה. יש משפט שאומר 'מהרסיך ומחריביך' ממך יבואו'. מוטי יוגב רוצה להביא לנו חורבן, ליהודים ולערבים".

וח"כ יוגב סיכם: "עץ גדל מהשורשים לא באוויר. אתם נמצאים באוויר. עם ישראל פה, שורשיו פה, ימשיך ויהיה פה, ומדינת ישראל תשתרע מהים ועד הירדן. לא יעזור לך שום דבר. תוכל להסכים לזה, תוכל להיאבק בזה".

ערך: אסף נבו