מה הטה את הבחירות האחרונות? האם הביטוי "הערבים נוהרים לקלפיות"? לא בדיוק. תחקיר ערוץ 2 חשף את ההתנהלות מאחורי הקלעים של קמפיין הליכוד. קבוצות המיקוד שערכו הראו כי נמאס לבוחרים להצביע לליכוד וכי הם מחפשים ריענון, מה שעבור המפלגה הותיקה היווה דגל אזהרה. מבדיקה שביצע המטה התגלה כי הדרך להטות את הכף לטובת הליכוד תהיה רק במצב בו בעת ההצבעה תתרחש סיטואציה של ימין מול שמאל, וכי במצב זה מפלגת הליכוד תצא מורווחת.



לפיכך, בנה הליכוד קמפיין מאגר נתונים של מליון תומכים פוטנציאליים, כולל מספרי הטלפון שלהם, וכך יצרו ציר שעוקף את התקשורת הממסדית. צוריאל שרון, מנהל הקמפיין הסלולרי, נתן כדוגמא את אזור ירושלים, וסיפר כי במהלך הקמפיין דאגו שהקטמונים הימניים "יופצצו" במסרונים בעוד הקטמוניים השמאלניים לא יקבלו סמס אחד. לאורך רוב תקופת הקמפיין הפעילות באפיק זה הייתה מתונה, והשינוי באסטרטגיה התרחש למעשה ערב לפני הבחירות כאשר ציפי לבני הודיעה על פרישתה מהרוטציה עם הרצוג, אז נראה היה כי מפלגת הליכוד הפסידה כחמישה מנדטים.



באותו ערב נוצר לחץ במטה הליכוד והוחלט לנקוט בפעולה דרסטית. וכך, לחצי מליון מבעלי הטלפונים מגיעה שיחת טלפון מוקלטת של מירי רגב הפונה למצביעים ובמקביל חצי מליון איש נוספים קיבלו שיחה מוקלטת אף היא מבני בגין שקורא להם לשים כמוהו את פתק מח"ל בקלפי. אחרי הטלפונים נוצר שינוי מגמה ברור בו מיליון המצביעים הפוטנציאליים מגוייסים למטרה ואילו התקשורת שהשתמשה בסקרים שנערכו חמישה ימים לפני הבחירות עצמן לא מודעת למצב כלל. כך למעשה בתמונה שמציגה התקשורת הליכוד מפסיד ואילו בסקרים הפנימיים הוא מנצח.



בהמשך לכך, מסרון בו נכתב "אחוזי ההצבעה הערביים גבוהים פי שלושה מאשר בבחירות הקודמות" נתון שהוא מוטעה ומטעה אך עם זאת נכנס למסרוני הליכוד למצביעיה.