המשטרה המליצה לפרקליטות לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד חבר הכנסת לשעבר ינון מגל, שנחשד בהטרדות מיניות. גבי גזית עימת היום (שלישי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" את גל שר-גיל, יו"ר ארגון "אחת מתוך אחת", המסייע לנשים שעברו הטרדה מינית, מול עורכת הדין נוגה ויזל, מומחית בייצוג חשודים ונאשמים בעברות מין.





שר-גיל התייחסה לפרשת מגל ולעובדת וואלה לשעבר, רחלי רוטנר, שהחלה את הפרשה: "רחלי רוטנר והנפגעות האחרות לא הגישו תלונה מסודרת, אז יש כאן בעיה, כי אי אפשר להכריח אותן לעמוד לעדות, אבל הפרשה נגמרה כמו שצריך בזה שהוא התפטר מהכנסת". לדברי שר-גיל העובדה כי אין כתב אישום אינה מורידה מחומרת מעשיו של מגל. "הוא הודה במעשיו ובחר להתפטר. בין אם זה היה פלילי או לא פלילי, הוא לא ראוי לשמש כאיש ציבור ובטח לא כחבר כנסת. זה שאין כתב אישום זה לא אומר שהמעשים המיוחסים לא קרו. זה אומר שהם לא עברו רף פלילי. הוא הודה בדברים שהוא אמר. אנחנו יודעים שזה קרה. זה שזה לא הוכנס לכתב אישום, לא אומר שזה לא קרה. השיח חייב להשתנות. לא יכול להיות שבוס, תוך כדי עבודה, דקה אחרי שסיים את העבודה מדבר ככה לעובדת שלו בהווה ובעבר. אדם שמדבר ככה לא יכול להיות חבר כנסת".

בתגובה אמרה עו"ד ויזל: "אני מאוד מקווה שינון מגל יתבע את המתלוננת הזו על לשון הרע, על העוול שהיא גרמה לו. היא מתלוננת שווא, שלא הוגש שום דבר בעניינה. היא הפיצה שהוא עבריין מין וחובב ישבנים וכל מיני דברים נוראים ובזויים. אסור לינון מגל להישבר ואסור לאנשים להודות בדברים שלא ביצעו בגלל איזושהי הלצה. חבל שהוא התנצל על דברים שאולי נאמרו בציניות. אני מאוד מקווה שהפרקליטות תסגור את התיק על חוסר אשמה ולא חוסר ראיות, כדי שלא יישאר לו איזשהו כתם".

"מה שנשים אומרות זה שאם לא תשלם לי כסף אתלונן עליך, וגברים חוששים ומשלמים", הסבירה עו"ד ויזל. "מי שפונה לגבר, שהגבר יגיד לה 'לכי תתלונני במשטרה', והם יקבעו אם נעברה עבירה או לא, ולא איזושהי רכילות או איזו הזיה של בחורה שחושבת שהטרידו אותה. אתן טוענות שנורא קשה למתלוננת לפנות למשטרה בגלל מה שהיא חוותה, אז אני רואה טוב מאוד את הגברת הזאתי שמקשקשת ברשת ואת חברותיה, שמענו את הסיפורים האלה". שר-גיל השיבה: "לפי נתוני המשטרה על תלונות שווא, בשנת 2014, מכלל העבירות במדינת ישראל, היו 10 תלונות שנחשבו לתלונות שווא", לדברי ויזל הסיבה היא כי "כי לא בודקים את הסיפורים האלה ולא מעמידים את אותן נשים לדין".

על פרשת השר לשעבר סילבן שלום אמרה שר-גיל: "כמו ינון מגל, התלונות נגדו ייסגרו. אבל רק 30% מהתלונות על אונס מגיעות לכתב אישום, 70% נסגרות. זה כרגע המצב. צריך לבוא בטענות למשטרה, לפרקליטות ולמערכת המשפט, שיהיו יותר נגישות לנשים, שירגישו יותר נוח להתלונן".

עו"ד ויזל תקפה בתגובה: "אז להרוס את הבן אדם עם רכילות ברשת? אם לגברת הזו היתה תלונה מבוססת, היא היתה צריכה ללכת למשטרה. למה היא לא הלכה למשטרה? כי כנראה היא ידעה שלא נעברה פה עבירה. חייבים להגיע לחקר האמת, וגם היא צריכה להסביר באיזו תנוחה זה היה, היא תסביר את זה. מי שדוברת אמת שתעמוד מול סנגור בחקירה נגדית קשה וככה ייצא הצדק לאור. נכון, לא מלטפים אותה שם, אם היא מתלוננת שווא היא לא תעמוד בחקירה נגדית, ואם היא מתלוננת אמת בוודאי שהיא כן תעמוד בחקירה נגדית. מספיק ללטף את מתלוננות השווא האלה, כי צריך להעמיד אותן לדין ולתבוע אותן תביעה אזרחית".

ערך: אסף נבו