"אנחנו מחויבים להבטיח כי ניצולי השואה החיים בקרבנו חיים ויחיו ברווחה. אין זו אלא חובתנו המוסרית כמדינה וכעם. הולך ונסגר חלון ההזדמנויות שיכול להבטיח לדור הניצולים את הרווחה הנדרשת". את הדברים האלה אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך קבלת פנים שערך ל-80 ניצולי שואה, דיירי הבית החם של עמותת יד עזר לחבר לציון יום השואה הבין לאומי.


ריבלין אירח את הניצולים בחמימות רבה והוסיף: "מי שחיו בתחתית של התחתית והצליחו להקים כאן בית בישראל כדי להאחז בחיים, מחובתנו להבטיח להם החברה הישראלית את החיים השלווים והרגועים בכל מקום שיהיו בו. אנחנו כאן במדינה הזו חבים לניצולים את הרגעים האלה שיהיו ללא מחסור. עם ישראל חי והניצולים הם ללא ספק אחת הסיבות לכך".
 
במהלך האירוע העניק מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג ציור פרי מכחולה של דיירת הבית החם של העמותה מניה הרמן ואותה ליווה שלום שמברג ניצול שואה מגטו ורשה אף הוא דייר הבית החם. סבג אמר במהלך הטקס "אין הוכחה טובה יותר לניצולים שעם ישראל חי כשהנשיא והסמל של המדינה מארח אותם כאן אצלו בכבוד של מלכים. אם היתה לנו מדינה במלחמת העולם השניה ברור שלא היתה שואה. עכשיו זו המטרה שלנו לחזק את המדינה כדי שאלה שקמים להכחיד אותנו לא יצליחו ולא יחשבו על זה כלל".


סבג הודה לנשיא על ההזמנה. הנשיא בירך את הפעילות של העמותה והבית החם בחיפה. "זו התנדבות מקודשת", הוא אמר לניצולים. לאחר מכן עמד הנשיא עם הניצולים ושוחח איתם. הוא קיבל לשיחה את מנכ"ל השגרירות הנוצרית שתורמת לעמותה ולגורמי צדקה רבים.