אמש פורסם מחקר מטריד לפיו תינוקות באזור חיפה נולדים עם ראש קטן בגלל זיהום האוויר וקיים סיכון ללקות באוטיזם הפרעות התנהגותיות. ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי אמר הבוקר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני נחשף לנתונים האלה מהתקשורת. על פניו זה מטריד ומעלה חשש גדול, ומחייב את הגורמים שעומדים מאחורי המחקר לבוא ולספק לנו הסברים לגבי הנתונים - כיצד הגיעו אליהם ולחשוב מה עושים. תושבים מוטרדים פנו אלי אמש והבוקר והשבתי להם שלא אנוח ואשקוט, כמו שכבר פעלנו. לפני כשנה, כאשר התפרסמו הנתונים הקודמים, הייתי בין אלה שדרשו להכין תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר. תוכנית כזו אושרה על ידי הממשלה, אלא שלדאבוני הרב היא הפנתה תקציבים רק לעיר חיפה והתעלמה מהערים שמסביב".



ארגוני הירוקים על הזיהום במפרץ חיפה: "מעיד על זילות חיי האדם"


"לפני למעלה מחודש נפגשתי עם השר להגנת הסביבה אבי גבאי ועם מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר וגיבשנו תוכנית של עיריית קריית ביאליק לזיהום צמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה, עלות התוכנית כ-14 מיליון שקלים", המשיך דוקורסקי. "אני מקווה שתהיה התגייסות גדולה הרבה יותר של הממשלה להקצות משאבים כדי שנפחית את זיהום האוויר, שמגיע מתחומי העיר חיפה, שם ממוקמים המפעלים, והרשות המקומית שם נהנית מכספי הארנונה שלהם. אנחנו 'נהנים' לצערי מהתחלואה".



דוקורסקי לא חסך בביקורת על יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "איגוד ערים חיפה אומנם משרת 12 רשויות, אבל הוא רוקד על פי חלילו של ראש עיריית חיפה. אתמול הייתה ישיבה של מועצת האיגוד ולא נמסר בה דבר. אני פועל עכשיו בנושא ואני חייב לציין את המעורבות העמוקה של השר להגנת הסביבה על מנת שהתוכנית תכלול גם את הערים מסביב ותיתן תקציבים, זאת כדי שנוכל לבצע פעולות קונקרטיות כמו הוצאת כלי רכב כבדים מרחובות העיר, להכריז על אזורי אוויר נקי, להחליף את מערך רכבי הפסולת של העירייה בכלי רכב מונעי חשמל וגז, אני מקווה שנמצא אוזן קשבת לדברים".



ערך: אסף נבו