כשהוא מאושפז עדיין בבית החולים ומתאושש מהפגיעה שספג, שיחזר היום (שלישי) הפצוע מהפיגוע בגבעת זאב, מנדי ריבקין, את אשר ארע לו וכמעט עלה לו בחייו. ריבקין הוקף בעיתונאים, וכאשר התבקש לשחזר את האירוע, נראה היה שהוא מתקשה מעט לחזור לרגעים בהם נדקר והשניות בהן ניסה להגן על אשתו ששהתה עימו.



מנדי ריבקין משחזר את הפיגוע בגבעת זאב

ריבקין סיפר על מצבו ואמר: "אני מרגיש כל יום הרבה יותר טוב. מרגיש מאושש, מחוזק יותר ויותר, מכל יום שעובר. יש לי מזל גדול. אני מאמין שכל יום שעובר הוא כמו סולם שכל שלב הוא יותר חזק מהשני. השלב הבא הוא הרבה יותר גבוה".



לאחר מכן שחזר ואמר: "יצאתי עם אשתי לאכול, כשפתאום הרגשתי פגיעה בכתף. הרגשתי שכל האוויר מתרוקן. הודעתי לאשתי שדקרו אותי פעמיים, דחפתי אותה לחנות ביחד איתי לתוך החנות. הצלחתי להוריד את המעיל והייתי בתנוחת חתול כזאת, צעקתי שדקרו אותי והרגשתי שהאוויר מתרוקן. תוך כמה דקות הגיעו האנשים הכי טובים שאי פעם אדם יכל לחלום לקבל בסיטואציות כאלה. 4 פראמדיקים, אנשי הצלה, איחוד הצלה, אנשים הכי טובים שיכולתי לקבל. נהגי אמבולנס תפקד באותו רגע כאילו הוא היה במקומי. היתה לי השגחה פרטית מופלאה. 

"ברגע שהבנתי שזה פיגוע, חשבתי מחשבות ממוקדות כתער, ברגע אחד הבנתי מה צריך לעשות, אני מרוכז מאוד ומשאיר לעצמי את המחשבות האחרות".
כזכור, ריבקין נדקר ביישוב שממוקם צפונית לירושלים. הוא טופל ופונה מזירת האירוע במצב קשה לאחר נפגע בפלג גופו העליון בפיגוע שאירע בתחנת דלק ביישוב. המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ביר נבאללה הסמוכה, נוטרל ונתפס.
 
הוא הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא במצב קשה ולא יציב. המחבל, שנפצע באורח קל במהלך המעצר, פונה לבית החולים הדסה בירושלים.

אחד מעדי הראייה סיפר: "המחבל הגיע לתחנת הדלק עם סכין. הוא נעץ את הסכין בגבו של אברך בעוצמה, מול אשתו. הדקור נפל על הרצפה ואזרח שהראה תושייה החל לרדוף אחרי המחבל והפיל אותו לרצפה. אני מתגורר בסביבה ואנחנו מרגישים לא בטוחים פה".