בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) שישה חודשים של מאסר על תנאי ו-3,000 שקלים קנס על ח"כ חנין זועבי בגין העלבת עובד ציבור. זאת במסגרת הסדר טיעון שבו הודתה זועבי במיוחס לה והפרקליטות הסירה מכתב האישום חשד בהסתה.
בכתב האישום בו הודתה זועבי נטען כי בחודש יולי 2014 היא הגיעה לבית משפט השלום בנצרת, שם התקיימו דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בירושלים. באחת ההפסקות פרצה זועבי בצעקות לעבר שני שוטרים ממוצא ערבי וקראה לעברם "צריך לירוק להם בפרצוף. אלה שמעידים נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם צריך לנקות בהם את הרצפה, לא ללחוץ להם את היד ולא ניתן להם להיות בינינו, שיפחדו מאתנו".
בכתב האישום נטען כי "דברים אלה של זועבי פגעו בשוטרים שמלאו את תפקידם, השפילו אותם, ואף גרמו להם לחוש מאוימים. במעשיה אלה, העליבה הנאשמת את השוטרים, שהינם עובדי ציבור, בעת שמלאו את תפקידם ובנוגע למילוי תפקידם".

בבואה לבית המשפט בנצרת התייחסה היום ח"כ זועבי לסערה סביב פגישת חברי הכנסת של בל"ד עם בני משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל: "זו הייתה חובתנו לפעול בנדון. גם אם זו הייתה גופה של יהודי היינו מתערבים. בנוגע לחמאס, לישראל יש קשר איתם", אמרה.

לדבריה "כל שני וחמישי מסיתים נגד חברי הרשימה המשותפת. זה לא בפרופורציה למה שעשינו. יש אווירה פשיסטית וגזענית שלא מקבלת את זכויות הפלסטינים במותם ובחייהם. צריכים להישמע קולות שפויים. יש במקרר גופות כבר ארבעה חודשים. כל דבר אפשר לבנות סביבו גל הסתה, אבל אנחנו לא חוזרים בנו. זו הייתה חובתנו לפעול. ארדן אמר שאין בידיו מידע ממשפחות ההרוגים, ואנחנו נפגשים כדי להביא מידע חדש". 

בתגובה אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "גזר הדין שניתן היום לחנין זועבי שבו נקבע, כחלק מעסקת הטיעון שעשתה עימה הפרקליטות, כי ייגזר עליה מאסר על תנאי וקנס של 3,000 ש"ח, זו היא עוד אבן שמונחת על מצבתה של הדמוקרטיה הישראלית שאינה יודעת להתגונן בפני אלה שהורסים אותה מבפנים".
 
יו"ר ישראל ביתנו תקף את ההחלטה לאפשר לזועבי להתמודד בכנסת:"עסקת הטיעון עם זועבי וההחלטות בעבר שלא להעמיד אותה לדיון על השתתפותה במשט המרמרה והחלטת בג"צ לאפשר לה להתמודד לכנסת, בניגוד להחלטת ועדת הבחירות, גורמות לכך שבכנסת ישראל יישבו נציגי ארגוני הטרור שמזדהים עם המחבלים ומסייעים להם. חבל שבית המשפט לא מצא לנכון לדחות את עסקת הטיעון שתיכנס להיסטוריה בכעוד שלב בהרס הדמוקרטיה הישראלית".