מד"א והמכון לקידום החירש יצאו בשיתוף פעולה מיוחד ויוצא דופן שיכשיר את החובשים והפאראמדיקים של מד"א לדבר בשפת הסימנים על מנת לתקשר בזירות של אירועים עם נפגעים חירשים וכבדי שמיעה או בני משפחותיהם.
בסדנא המיוחדת שנערכה בסוף השבוע במכון לקידום החירש על ידי מנהלת תחום ההדרכה במכון, גל רוקניאן, לקחו חלק למעלה מ-30 חובשים ופאראמדיקים של מד"א, שלמדו על עולמם של קהילת החירשים, שמעו על כללי תקשורת עם אנשים חירשים וכבדי שמיעה ולמדו אוצר מילים בשפת הסימנים לשאלות הרלוונטיות בתחום מצבי חירום רפואיים, מידע על מצב הנפגע, על הרקע הרפואי שלו, שאלות על עזרה ומילות הכוונה המסייעות לתקשר עם קהילת החירשים וכבדי השמיעה ובני משפחתם.
יצויין כי הנגשת שירותי החירום לקהילת החירשים וכבדי השמיעה במד"א החלה כבר בשנות ה-90 עם כניסתו של מכשיר הפקס למוקד מד"א, בהמשך לפני כ- 16 שנים נכנסה מערכת מסרונים (SMS) ובשנים האחרונות התווספה גם טכנולוגיות הדואר האלקטרוני.
גל שידלו מפתח תקווה, חובשת מתנדבת במד"א, שהשתתפה בסדנא סיכמה: "אני יוצאת מכאן היום עם תחושה נהדרת שללא כל מאמץ ובתוך זמן קצר רכשנו ידע בסיסי לתקשר עם קהילת החירשים וכבדי השמיעה, זאת הייתה חוויה נעימה שלי באופן אישי חיזקה את יכולת ההתמודדות שלי במקרה שאצטרך".
מנהלת המכון לקידום החירש, יעל קקון, הסבירה את מטרת הסדנא: "החירשים וכבדי השמיעה נתקלים לא מעט בבעיות של קבלת שירותים. במסגרת הנגשת שירותי החירום לקהילה אנחנו רואים חשיבות רבה מאוד לפתוח ערוץ מיוחד של שיתוף פעולה עם מגן דוד אדום. אין לנו ספק שההדרכות לחובשים ולפאראמדיקים יסייעו בהצלת חיים וישפרו את השירות לציבור החירשים וכבדי השמיעה".
מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "כל ידע חדש שצוברים החובשים והפאראמדיקים במד"א מסייע במשימתנו העיקרית שהיא הצלת החיים. היינו חלוצים בהנגשת שירותינו לקהילת החירשים וכבדי השמיעה באמצעות פקס, מיסרונים וכתובת דוא"ל והיום קידמנו אמצעי הנגשה נוסף שעובדי ומתנדבי מד"א יוכלו להבין טוב יותר גם את אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה בישראל".