"לא יכתבו על המצבה שלהם 'נוסעי קו 402'"
התגובות של הגולשים ברשת לפרסום המודעה לא אחרו לבוא: "שמישהו יעדכן את 'אגד' שהרוגי האוטובוס שלהם הם בני אדם עם שמות ומשפחות. על המצבה שלהם לא יכתבו "נוסעי קו 402" ."לאחר שהנהג שילם את חובו לחברה, כעת אגד במסע יחסי ציבור על גב ההרוגים", כמה ציניות, אטימות והתנערות מאחריות במודעה אחת. 'מותם'? ואין להם שמות? בוז לאגד ולעיתון שפרסם את המודעה".
ויש גולשים שדאגו להטיל אחריות: "למען ההגינות: המודעה מתפרסמת בשלושת היומונים החרדיים. ברור שהמחדל והקלון רשומים על שמם של אגד ועל מי שניסח את המודעה ולא על מערכות העיתונים".
ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) מחתה במכתב חריף לאגד על אי פרסום שמות הנוסעים שנספו בתאונת האוטובוס הקשה בכביש 1. "לכל איש ואישה יש שם. לכל איש ואישה יש משפחה ואנשים קרובים המבכים את לכתו", היא ציינה במכתבה, "מן הראוי שחברת אגד תסתכל לכל משפחות ההרוגים בעיניים, תתנצל ותשתתף בצערם באמת ובתמים", כתבה.
בסיום מכתבה לאגד כותבת לביא: "אני מצפה שתפרסמו בקרוב מודעה נוספת שמזכירה את ההרוגים בשמם".
מחברת אגד נמסר בתגובה ל"מעריב-אונליין" כי "עסקינן במודעת אבל וניחומים למשפחות השכולות ומקורביהן מקרב המגזר החרדי, אשר קיפדו את חיי היקר להם מכל בתאונת הדרכים הקשה והמצערת הזו. ההשתתפות בצער כנה ומבטאת את תחושת כל עובדי ונהגי אגד בימים קשים אלה".
אגד, לכל איש יש שם! / פרשת השבוע, החלק היומי: pic.twitter.com/4yNnz8bxp7
— סיון רהב מאיר (@SivanRahav) February 16, 2016
שמישהו יעדכן את 'אגד' שהרוגי האוטובוס שלהם הם בני אדם עם שמות ומשפחות.
— חיים אילוז (@chaimiluz) February 16, 2016
על המצבה שלהם לא יכתבו "נוסעי קו 402" pic.twitter.com/b7Zazi9Z9I
טוב שההגה בידיים של אגד
— יהודה רובינשטיין (@yeudaRubenstein) February 14, 2016
*סמיילי עצוב*
לאחר שהנהג שילם את חובו לחברה, כעת אגד במסע יחסי ציבור על גב ההרוגים https://t.co/i3JL9gSt8X
— משה ויסברג (@moshe_nayes) February 16, 2016
יש מצב שהחברים של משה איבגי מחלטרים כמנסחי המודעות של אגד?
— akiva novick (@akivanovick) February 16, 2016
בתוך כך, שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, נאיל מהנא, האריך אתמול בשלושה ימים את מעצרו של חיים ביטון, נהג האוטובוס שהיה מעור בתאונה הקטלנית. ביטון חשוד בגרימת מוות ברשלנות, באי שמירת רווח, בהתנהגות בלתי הולמת בדרך וגם בשיבוש הליכי חקירה, לאחר שנציג המשטרה, הקצין הבוחן משה כהן, טען כי הנהג ניסה לפרק את "הקופסה השחורה" מהאוטובוס מיד לאחר התאונה.
הקצין כהן טען בדיון כי נהג האוטובוס התעסק במכשיר הטלפון הסלולרי שלו במהלך הנסיעה, וזו כנראה הסיבה שסטה לצד הדרך. בדיון התברר כי ביטון כבר היה מעורב בתאונה דומה לפני יותר משנתיים, ב־27 בדצמבר 2013, כשפגע עם חזית האוטובוס שבו נהג במשאית שנסעה לפניו עקב אי שמירת מרחק. 18 נוסעים נפצעו באותה תאונה, שהתרחשה אף היא בקו אגד 402 מירושלים לבני ברק, לא הרחק ממקום התאונה שלשום.
ביטון סיים רק לפני כחצי שנה עונש של עבודות שירות שהושת עליו לאחר שהורשע בתאונה ההיא. על פי דיווחים מאתמול, לאחר ששב לנהוג שובץ ביטון לנסיעות עירוניות בלבד, ורק לפני כמה שבועות הוחלט באגד לשבץ אותו שוב בנסיעות בין-עירוניות.
באגד דחו אתמול את הביקורת על כך שהחזירו את ביטון לנהיגה באוטובוסים למרות עברו העשיר בעבירות תנועה. גורמים בחברה טענו כי "הנהג נהג באוטובוס באופן חוקי, הגם שהיה מעורב בתאונה קשה ומצערת. בכל מקרה, במדינת ישראל, כשנהג רכב ציבורי נאשם ומורשע בעבירת תנועה, מוטל עליו גזר דין שהוא נושא כחוק. בגמר ריצוי העונש רישיונו מוחזר לו והוא רשאי לנהוג על פי החוק".