האירוע שבמזל לא הסתיים באסון: פעוטה כבת שלוש נשכחה ע"י אביה באוטובוס נוסע, ואותרה ע"י גמלאי כשהיא מסתובבת לבדה ברחובות פתח תקווה. גמלאי של משטרת ישראל שהלך הבוקר (שלישי) ברחוב מנחם בגין בעיר, הבחין לפתע בפעוטה שהסתובבה ברחוב כשהיא לא השגחת מבוגר. 



שוטרים שהגיעו למקום אספו את הפעוטה לתחנת המשטרה והחלו סריקות בניסיון לאתר את הוריה. לאחר זמן נוצר קשר עם אביה. מתחקור ראשוני עולה כי האב נסע עמה באוטובוס ציבורי, בקו 292, ולא שם לב שירד בלעדיה. עוד עלה כי הפעוטה ירדה לבדה כשתי תחנות אחריו ואז, כאמור, אותרה בידי גמלאי המשטרה. האב והפעוטה נפגשו בתחנת המשטרה והחקירה של האירוע נמשכת.



לפני כשבועיים מקרה של היעדר השגחה בביתר עילית הפך טרגדיה: פעוטה בת תשעה חודשים נחנקה בביתה ואיבדה את הכרתה. לאחר ניסיונות החייאה ממושכים צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א נאלץ לקבוע את מותה. ככל הנראה מדובר במקרה של תינוקת עם רקע רפואי קשה. המקרה אירע חודשיים לאחר שנער בן 14 נחנק בזמן שאכל סושי בבית הספר ולאחר שנערכו בו פעולות החייאה נקבע מותו. אחיו סיפר כי "סושי היה המאכל האהוב עליו ולכן הביא הרבה לבית ספר את האוכל הזה. הידידות שלו סיפרו לי שהוא הכניס בבת אחת הרבה אוכל לפה, כנראה כדי לעשות רושם, ואז החל להיחנק והבנות נבהלו והזמינו את סיוע".



אורלי סילבינגר מנכ"לית "בטרם" התייחסה למקרה ואמרה כי "חנק מהווה את סיבת המוות המובילה בשנת החיים הראשונה והיא אחראית לשליש מכלל מקרי התמותה מפגיעה לא מכוונת בקבוצת גיל זו. השגחת מבוגר על ילדים היא קריטית על מנת למנוע טרגדיות מסוג זה. ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון ועלולים לשאוף אותו לריאות. דרכי הנשימה של ילדים צרות יותר משל מבוגרים, ולכן סכנת החנק רבה יותר, זאת עקב שאיפת מזון וגופים זרים אחרים".