סקר של משרדי ביטחון-הפנים והרווחה טוען שבשנת 2014 היו בישראל כ-12 אלף זונות, בתעשייה שמגלגלת כ-1.2 מיליארד שקלים בשנה. גבי גזית טען בתגובה בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". ש"מדינת ישראל מדרדרת את בנותיה ונשותיה לזנות, באמצעות מערכת חקיקה מעוותת שאחראים לה משרד הרווחה, הביטוח הלאומי והכנסת - נשים נדחפות לעסוק בזנות ואחרי זה מנסים להציל אותן". ח"כ מיכל רוזין מ"מרצ" וכתב הפלילים בוקי נאה הסכימו לדברי גזית, אבל היו חלוקים בנוגע לנתונים.
 

"הנתון החשוב בסקר הוא שרק 5% מהעוסקות בזנות עושות זאת בגלל שעברו בעברן פגיעה מינית", אמר נאה. "המוסכמה החברתית והעובדות הסוציאליות בעבר טענו שזה 100%. נתון נוסף אומר שרק 7% מהעוסקות בזנות, עושות זאת בגלל שהתמכרו לסמים ואלכוהול, זאת אומרת שהן עושות את זה מרצונן החופשי". רוזין סתרה את הניתוח של נאה לסקר: "עובדות סוציאליות, שפוגשות נשים שעוסקות בזנות, מדברות על אחוזים מאוד מאוד גבוהים של פגיעה מינית. אלה גם הנתונים בכלא 'נווה תרצה' שבו ביקרתי. הנתונים ברורים בכל העולם, בוודאי בישראל".
 

"הדילמה הכי קשה היא שאומרים לאסור על הזנות, אבל אנחנו לא רוצות לפגוע בנשים ש-99% מהן מגיעות לעולם הזנות מתוך מצוקה כלכלית"", אמרה ח"כ רוזין. "הסקר קובע שרק 64% עוסקות בזנות בגלל מצוקה כלכלית, ולמעלה מ-60% אומרות שאם יקבלו סכום כסף גדול יפרשו מהזנות", סתר אותה נאה. "אני מדברת איתך על מחקרים אקדמיים בנושא", ענתה ח"כ רוזין.
 
גזית טען שהמחוקקים אחראים על החוק, המטופש לדבריו, לפיו אם חד-הורית שמשתכרת מעל ל-3,000 שקל, לא זכאית למזונות מהביטוח הלאומי, אם בעלה לא משלם לה מזונות, ולכן הולכת לעבוד בזנות ב"שחור" כדי לפרנס את ילדיה. "אנחנו מנסים לתקן את החוק הזה של כפל קצבאות ומעלים אותו שוב ושוב להצבעה בכנסת", אמרה ח"כ רוזין, "ולצערי הרב הכנסת דוחה אותו, כי לביטוח הלאומי קשה. בעקבות הסקר שהתפרסם אמר שר הרווחה שצריך למנוע מנשים להגיע לזנות. זאת אמירה חזקה, שכמובן צריך לשים כסף בצידה".
 
"אני אלחם בזנות לא רק בגלל שמי שנמצאת שם נפגעת, אלא בגלל שזה פוגע בכלל הנשים והילדות בישראל. ציפר כתב בסוף השבוע שצריך להקריב את בנותינו לאמנים, כי זה מה שאמנים עושים. בעבר גם הקריבו נשים ללוחמים שסיימו את הקרב. אנחנו לא צריכות להקריב אף אחת". "צריך להכניס למאסר עולם מי שמייבא זונות ולהקשות מאוד על מי שמפרסם את זה", אמר גזית. "לא ניתן למגר את הזנות בישראל כי יש צרכים לחברה ויש ביקוש ויש היצע, ויש אנשים שבוחרים בעבודה הזאת", סיכם נאה.

ערך: אסף נבו