לקראת יום האישה הבינלאומי הפיץ משרד החינוך לבתי הספר מערכי שיעור חדשים בסימן "פמיניזם, שוויון ומגדר", הכוללים התייחסויות של גיבורות תרבות ונשים משפיעות בעולם לנושא.



בין השאר יש התייחסויות של הזמרות ביונסה וליידי גאגא, הסופרת הניגרית המוערכת צ'יממנדה נגוזי אדיצ'יה, הסופרת סימון דה בובואר, שחקנית הקולנוע אמה ווטסון ומנכ"לית "יאהו" מריסה מאייר. "פמיניסט בשבילי הוא מישהו שמכיר בכך שלנשים יש המון אינטליגנציה וחוכמה, ושאנחנו מדהימות בדיוק כמו הגברים, ושחלקנו אף יכולות להיות טובות יותר", אמרה גאגא בעבר. ואילו ביונסה צוטטה כמי שאמרה: "אנחנו צריכים ללמד את הילדים שלנו על שוויון וכבוד. כשהם יגדלו שוויון יהיה לדרך הטבעית בחיים. אנחנו צריכים ללמד את הבנות שלנו שהן יכולות להגיע הכי גבוה שאפשר".
 
במשרד החינוך מדגישים כי מטרת הפעילות היא להבהיר את המושגים "פמיניזם" ו"שוויון מגדרי", ולעודד חשיבה ביקורתית בנושא. כמו כן כוללים מערכי השיעור דיון על החלוקה הסטריאוטיפית המסורתית בין תפקידים "גבריים" ותפקידים "נשיים" במשק הבית. כך למשל מערכי השיעור עוסקים ב"תפקידים השונים" במשפחה ובמשחקי ילדות המועדפים על בנים לעומת בנות - משחקי הבנים מאופיינים במאבק ושליטה, מקום פיזי ופיקוד. הבנות מעדיפות משחק חברתי, שקט בדרך כלל, בפינות שונות של בית הספר ובמסדרונות. 
 

מערכי השיעור כוללים גם הבחנה בין מקצועות "גבריים" (מכונאות רכב, שוטר, שרברבות והנדסת בניין) למקצועות "נשיים" (תפירה, קוסמטיקה, פקידות), והבדלים בתפיסה המגדרית של הסטודנטים באקדמיה - בנים בוחרים בפקולטות "גבריות" (הנדסה, טכנולוגיה, רפואה ועוד) ואילו הסטודנטיות בוחרות בפקולטות "נשיות" (פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ועוד).
 
הממונה על שוויון בין המינים במשרד החינוך, אושרה לרר שייב, מדגישה כי התוכנית מעוררת מודעות בקרב התלמידים להטיות המגדריות ולציפיות החברתיות מהם כבנים וכבנות.