דנה ספקטור ורן שריג שוחחו בתכניתם ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם ג'ודי ניר מוזס שלום, אשת תקשורת ורעייתו של השר לשעבר סילבן שלום, שפרש מהחיים הפוליטיים, לאחר שדווח בתקשורת על שורת נשים שטוענות שהטריד אותן מינית. "צריך גם לעשות איזשהו גבול, שאחרי 17 שנה או 40 שנה, את לא יכולה לצאת מהבוידעם ולהתלונן על אנשים", אמרה ג'ודי, "זה גם קצת מוגזם. צריך גם לזה לשים גבול, לזמן שבחורה... רצה אלוף במיל' אורי שגיא להיכנס לכנסת, אז מישהי שעבדה איתו לפני 40 שנה כחיילת שלו, שמה על זה וטו ואיימה עליו והלכה לשלי יחימוביץ'. 40 שנה. הלו, די מספיק".



"מי שבאמת מטרידים אותה בעבודה צריכה להתלונן אם זה נמשך לאורך זמן", הדגישה ג'ודי, "אם מישהי הבוס שלה נגע לה ברגל, בטעות או לא בטעות, או נגע בה בכתף, או נגע לה בשיער, נראה לי קצת שופכים את התינוק עם המים. אם מטרידים נשים, מציקים להן, אם אונסים נשים, אם עושים יותר מאשר לגעת להם בשיער, בכתף או ברגל, או לזרוק להם איזו מילה, אז אני לא בעד גברים שמתנהלים בצורה כזאת, אבל אי אפשר להגזים גם. אומר לי בעלים של חברות, שאחד ממנהלי החברות שלו פיטר מישהי כי היא עשתה עבירה פלילית. חצי שנה אחר כך היא הגישה נגדו תלונה על הטרדה מינית, שעיקרה, שהוא נגע בה בכתף בחדר סגור. האיש היום בטיפולים פסיכיאטרים, הוא ממש השתגע, חי על כדורים, מהחרדה והפחד".


שריג הקריא ציוץ טוויטר של ג'ודי בו טענה שמעדיפים בשוק העבודה לשכור גברים, מפחד שאם אישה תפוטר, היא תתלונן על הטרדה מינית. "אני פוגשת המון אנשים, במשק, בפוליטיקה ובכל מיני סקטורים, שאומרים לי בצורה הכי גלויה, שאם יש להם אופציה לתפקיד הם מעדיפים לקחת גבר", הסבירה ג'ודי, והוסיפה: "אני מדברת עם קצינים בכירים בצה"ל שאינם לוקחים טרמפיסטיות, כי הם עברו חוויות כמו 'אם אתה לא לוקח אותי הביתה אני אגיד שניסית לגעת בי'. ועברו את זה שני אנשים שאני מכירה".

ספקטור הקריאה ציוץ נוסף של ג'ודי, בו כתבה: "נשים רבות מדי נשארות רווקות כי אף אחד בעבודה לא מתחיל איתן, מהפחד". וג'ודי סיפרה: "היום אמרה לי מתמחה במשרד עורכי דין, שיש בו עורך דין רווק, שבמקרה אחר הם היו כבר זוג מזמן. אולי לפני 5-6 שנים הם כבר היו נשואים עם ילדים, אבל היום הוא לא יעז להתקרב אליה. זו מציאות נורא מצערת. גם אם היא תתחיל איתו והם ייצאו, זה אסור, כי הוא שותף במשרד ויש יחסי מרות. אתם מבינים לאן זה מתגלגל? אנחנו מכירים המון רווקים ורווקות בגילאים מאוד מאוחרים, כי למשל בבית החולים רופאים ואחיות לא יכולים לצאת".

"אנחנו הנשים, רוב הנשים, יותר קשורות לבית ולילדים, אולי זה בגנים, בהרגל, במסורת, וזה בסדר גמור מבחינתי", אמרה ג'ודי. "אני חושבת שהרבה נשים מעדיפות לעבוד פחות ולהיות עם הילדים שלהן, וזה בסדר גמור. אני לא רואה בזה נורא לרצות לעבוד עד 16:00 ולהיות בבית. אני חושבת שנשים רבות נוח להן, ואני לא חושבת שזה מוריד מהשכל שלהן ומהיכולות שלהן. אני חושבת שהן מעדיפות ככה. נשים שמאוד רוצות קריירה, עושות קריירה".

"נשים הם נשים וגברים הם גברים", סיכמה ג'ודי, "אני אוהבת שגבר פותח לי את הדלת. כשהייתי רווקה, אהבתי שגבר שאני יוצאת איתו משלם עליי. אני חושבת שהפמיניזם החדש מנסה ליצור תחרות עם הגברים ואני מאוד לא אוהבת את זה. אני רוצה להישאר אישה. אני לא בעד שנשים תתחלנה עם גברים. אני בעד שגבר יתחיל איתי. הדברים שאני אומרת וחושבת, לפי התגובות שאני מקבלת ברחוב וגם משיחות עם אנשים, קולעים לדעת רוב הגברים והנשים בארץ, רק שהם פחות קולניים, אז שומעים את קולן של היותר קיצוניות".

אסף נבו השתתף בהכנת הכתבה

"דנה ספקטור ורן שריג", ימים ראשון-רביעי ב-23:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"