גבי גזית פתח הבוקר (ראשון) את תוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה" בדברים נוקבים על בקשתו של הנשיא קצב, שהורשע באונס, לקצר את תקופת מאסרו בשליש.



"זה היה כתוב על הקיר באותיות של קלון ובושה ובחילה, מהיום הראשון שקצב נכנס לכלא. שאחרי שני שליש, ולא משנה מה יקרה - יבקש מחילה, יישאר בשלו, ימשיך להכחיש - יבואו הרחמנים ויתחילו את הלהג השטחי המקומם. יאמרו שהוא נפל מרום מעמדו, שהיה אסיר טוב, שהוא כבר בן 70, ולכן צריך להוציא אותו מהכלא למרות שלא הביע חרטה ולא עבר שיקום. בהזדמנות חגיגית זו, אם עוד פעם אחת מישהו ישתמש שוב בקלישאה המסמורטטת "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא", יעוף לי פיוז ולא אהיה אחראי למעשי.



צריך לקבוע בחוק, ולא משנה אם האסיר הוא נשיא או קצין או פרופסור או מוכר גרעינים, שעל אונס אין ניכוי שליש מתקופת המאסר. על אונס ורצח בכוונה תחילה אין קיצור שליש. כי כשמישהו רצח אדם או אישה הוא רצח אותה במאה אחוז, ולא בשני שליש. כשמישהו אנס אישה הוא אנס אותה במאה אחוז, ולא בשני שליש. ניכוי השליש נוצר למען אנשים שעשו עבירה שלא פגעה בגופו או נפשו של אדם, שלא הותירה בו צלקות לכל ימיו, שלא שיבשה את מהלך חייו, שלא כיבתה בו את פתיל הנפש, כמו למשל עבירות "צווארון לבן" ו/או נגד המדינה. אונס היא לא עבירה כזו, וניכוי של שליש מהמאסר הוא פרס.
 

אלא אם תימצא דרך פלאית, דמיונית, לצמצם בשליש את הטראומה שחוותה הנאנסת, את החלומות והסיוטים, את הסבל הנפשי, את הצלקות שנותרו בה, והיא תבוא לוועדת השחרורים ותאמר בקול צלול: אני מסכימה לקיצור בשליש של תקופת מאסרו זה שאנס אותי, כי במהלך שנות ישיבתו בכלא הוקל לי בערך בשליש, ובדיוק ביום שהוא ילך הביתה אני כבר משוחררת ממוראות התקיפה, אני ישנה טוב בלילה ומבחינתי האירוע מחוק. היות ותסריט כזה הוא דמיוני לחלוטין, אין שום מקום לקיצור עונש, גם אם יש חרטה ושיקום. כי חרטה זה חארטה. כל אחד יכול לעשות את הדבר הכי גרוע ולהתחרט.

בעניין השניים ששוקלים חנינה לקצב אם לא יקבל את קיצור השליש. משרת המשפטים איילת שקד אין לי כל ציפיות, לא תקווה ולא אכזבה, ממנה, מבוחריה וממפלגתה. אבל נשיא המדינה רובי ריבלין? אתה ריבלין, מושא אהבתי והערצתי, שמאז נכנסת לתפקידך, אינספור פעמים הפלגתי בשבחיך וקילסתי אותך על כל דבר שיצא מפיך?

בשנות הזהב שלך אתה רוצה לבצע פניית פרסה, לחשב מסלול מחדש, להפסיק להיות נשיא מכובד ונערץ, ולחזור להיות פוליטיקאי קטן ועלוב, כמו שהיית לפני שנים רבות? כי אם נכון המידע הזה, שאתה שוקל ברבע אחוז לתת חנינה לקצב, אתה רק יכול להתבייש, ריבלין. להתבייש, כי אתה מאבד את אהבתו של כל הציבור שהתמוגג ממך מאז שנבחרת. אתה רוצה להיות דונלד טראמפ? זו השאיפה שלך בחיים? מה אתה רוצה לומר לנו, שעוד רגע תצא ממשכן הנשיא, תיסע לכלא, תעמוד מול החומה וביחד עם כל האטומים תפצח בשיר "הוא זכאי"?.