טל ברמן ואביעד קיסוס התייחסו היום (חמישי) בתכנית הבוקר שלהם למעצרו של מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים תושב עזה, אשר שימש כאיש המחשבים של ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וחשוד בריגול נגד ישראל.



"חדירה משמעותית, סייברית כזאת, לקודשי הקודשים של האבטחה הישראלית", אמר טל. לדבריו מכתב האישום עולה תמונה מעניינת על פועלו של האיש. "מסתבר שהוא היה מגלה כישרונות בעזה", הוסיף אביעד.



צמד המגישים הדגישו למאזיניהם כי ברור מה הביא את ההאקר שעובדת בתכנית כישרונות בעזה, לבצע את העבירות. "אני לא יכול להאשים אותו, אם הייתי צריך לעבוד בתכנית הזאת ולהגיד 'זה כן לאירוויזיון או לא, מתאים לבמה הגדולה באירופה או לא. זה כל כך לא מעניין שהייתי מצטרף בשלב מסוים לג'יהאד האסלאמי", אמר אביעד.



צמד המגישים התייחסו לגרסה הישראלית והוסיפו: "מה זה הג'יהאד האסלאמי לעומת המחלוקות בין מוקי לאטדגי?. עוד אמרו השנייפם על ההאקר העזתי: "הוא כנראה היה טוב מאוד ומוכשר בעבודתו, אני לא אתפלא אם הוא יקבל טלפון מאסי עזר בהיסטריה: 'אנחנו חייבים משהו חדש ורענן, אחרת יביאו עוד מנחה'".



איש המחשבים. צילום מסך מטוויטר
איש המחשבים. צילום מסך מטוויטר




נעצר בזמן מפגש עם מתמודדים בתחרות


כזכור אתמול הותר לפרסום כי החשוד בשנות ה-20 לחייו, מאג'ד עוידה, נעצר לפני חודש בעת שהיה בדרכו להיפגש עם כישרונות צעירים פלסטינים שהיו מועמדים לתכנית המקבילה לכוכב נולד, מתוקף תפקידו כיו"ר מועדון הכישרונות הפלסטינים.



מהחקירה עלה כי החשוד, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים, גויס במהלך שנת 2011 לארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, זאת בעת ששימש כמגיש בתכניות רדיו ובמקביל ביצע משימות אותן קיבל ממפעיליו שכללו תכנות תוכנת מחשב המאפשרת לצפות במצלמות הכבישים, פריצה למחשבי משרד הפנים של החמאס בעזה ועוד.



בתום חקירה ולאחר ביסוס התשתית הראייתית, פרקליטות מחוז דרום הגישה נגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מהמשטרה נמסר כי מיד עם מעצרו של החשוד נפתחה חקירה בשיתוף שירות הביטחון הכללי וזו נמשכה עד לביסוס התשתית הראייתית ולהגשת כתב אישום כנגדו.