מחזה נדיר מאוד, שבמזל הסתיים ללא אובדן חיי אדם, התרחש היום (ראשון) בדק הצפוני של נמל תל אביב. שני בני אדם נפצעו באורח קל כשמטוס קל ביצע נחיתת אונס מול חופי תל אביב, סמוך לשפך הירקון. מהמטוס יצאו שני הטייסים שהיו לבדם במטוס וקיבלו טיפול רפואי מצוות מד"א שהגיע למקום. עדיין לא ברור מה הייתה הסיבה לתאונה. פראמדיק שהגיע למקום סיפר למעריב אונליין כי "הגענו עם האמבולנס לדק הצפוני של הנמל, יחד איתנו הגיעו הכבאים שנכנסו למים וחילצו את הטייסים, כששניהם בהכרה מלאה, הם פונו לאיכילוב במצב קל. בנוסף טיפלנו בשלושה עוברי אורח שסייעו בחילוץ וסבלו מחתכים".



אזרחים שהבחינו במטוס שנחת לתוך המים, דיווחו על האירוע והקפיצו למקום את כוחות ההצלה. אזרחים מן השורה, ביחד עם עוד מספר כבאים, הצליחו להביא לחילוצם של השניים. ומנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר עם ההודעה על נחיתת המטוס: "אנו בקשר עם מגדל הפיקוח שמסר כי הפקחים עוקבים אחר האנשים שנלכדו או יצאו". 

נחיתת חירום של מטוס קל מול חופי תל אביב

נחיתת המטוס הקל בת"א, מד"א ערוכים לקליטת הפצועים

לפני כשבוע וחצי אירעה התרסקות נוספת של מטוס קל, שהסתיימה בתוצאות קשות מאוד. הטייס תת אלוף מוניר עאמר, מהכפר ג'וליס בגליל המערבי, נהרג בהתרסקות סמוך למשגב בגליל התחתון, במהלך טיסה אזרחית. 



עאמר (47) היה ראש המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון, ובעבר שימש כמפקד גדוד חרב הדרוזי ומפקד חטיבת החרמון. הוא הספיק לכהן כראש המנהל האזרחי במשך פחות מחודשיים, מאז מינויו שהתרחש בתחילת חודש פברואר. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.



זירת התרסקות המטוס, היום. צילום: אבשלום ששוני



ביום התאונה, מטוסו של עמאר המריא מחיפה והתרסק כרבע שעה לאחר ההמראה. בעקבות דיווח של רשות שדות התעופה (רש"ת) על אובדן קשר עם המטוס האזרחי, מסוג דיאמונט 20 באזור צלמון בגליל התחתון, פתחו שוטרי משטרת ישראל בסריקות לאיתורו. כוחות של מגן דוד אדום שהגיעו למקום עם ניידת טיפול נמרץ דיווחו כי לא היתה גישה לרכב במקום, וכוחות של חיל אוויר הגיעו למטוס רגלית כדי לחלץ את עמאר, לאחר מכן נאלצו כוחות מד"א לקבוע את מותו.



בכפר ג'וליס קיבלו את דבר מותו של תא"ל עמאר בתדהמה. ראש המועצה המקומית ג'וליס, סלמאן עאמר, ספד לתא"ל עאמר: "אבל כבד נפל עלינו, על צה״ל, הכפר ג'וליס, העדה הדרוזית ומשפחת עמאר. זו אבדה גדולה של קצין וג'נטלמן, איש שידע רק צניעות לכת הלכה למעשה. אסון גדול לכפר ג'וליס, לעדה הדרוזית ולצה״ל, שאיבד את אחד מטובי מפקדיו".