על זה בדיוק נאמר פעמיים כי טוב. נולד באמבולנס ושלושה עשורים לאחר מכן ילד את בנו באמבולנס של מגן דוד אדום. בתום לידה מהירה ומוצלחת הסתבר לכל הנוכחים שמדובר בהרבה יותר מלידה רגילה. בצירוף מקרים יוצא דופן, האב הטרי חן סבאג, נולד גם הוא לפני 32 שנה באמבולנס של מד"א.



תחילתה של הדרמה ביום שלישי השבוע, אז התקבלה קריאה במוקד מד"א על לידה בשלבים מתקדמים סמוך לעפולה וניידת טיפול נמרץ נשלחה למקום. הטלפון למד"א הגיע מהאב הנרגש. הוא ביקש מהמוקד להעביר הודעה לבית החולים שיתכוננו לבואם, אולם תורן המוקד במוקד מד"א זיהה כי מדובר בשלב מתקדם של הלידה וביקש מחן לעצור בצד ובמקביל יצאה ניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום.



צוות הטיפול הנמרץ בראשות הפאראמדיק נתי לאייני יחד עם חובש, חובשת בכירה אורית אוחנה ומתנדבים הגיעו במהירות למקום והעביר את היולדת הדס סבאג לניידת הטיפול הנמרץ. מיד עם סיום הלידה, הפתיע האב הטרי את הצוות כאשר סיפר להם כי גם הוא עצמו נולד באמבולנס של מד"א בנתיבות לפני


כ-32 שנה וכך נסגר מעגל יוצא דופן ונדיר של לידות משפחת סבאג באמבולנסים של מד"א.



"כשיצאנו מהבית לכיוון בית החולים, לא תיארתי לעצמי שעומד בפנינו ערב כל כך יוצא דופן", סיפר האב המאושר. "זה הילד השלישי שלנו וללא ספק יהיה לו את הסיפור המעניין ביותר על רגע לידתו. אני רוצה להודות לצוות של מד"א שהגיע למקום במהירות והעניק לנו טיפול מהרמה הגבוהה ביותר, הרגיע אותנו ודאג לכל צרכינו. אין מילים בפי לתאר את ההתרגשות האוחזת בי לנוכח סגירת המעגל, כנראה שיש משהו מיוחד אצלנו שמושך אותנו בנסיבות טובות למד"א".



הפאראמדיק לאייני: "רק לאחר שהלידה הסתיימה, חן סיפר לנו על המעגל שנסגר ועל צירוף המקרים יוצא הדופן. היתה לידה מרגשת מאוד, ואני מאושר שזה קרה ביום ההולדת שלי. זו מתנה מיוחדת".



פאראמדיק מדא נתי לאייני והתינוק שנולד בניידת טיפול נמרץ. צילום: דוברות מד"א
פאראמדיק מדא נתי לאייני והתינוק שנולד בניידת טיפול נמרץ. צילום: דוברות מד"א



המיילדת אורית אוחנה: "אני אמא לשבעה ילדים וזו הלידה השנייה שאני מקבלת באמבולנס. ברגע שהבנתי שאין לנו הרבה זמן עד הלידה היה לי חשוב להעביר אותה לניידת ובזכות שיתוף הפעולה והעבודה הטובה של כולם הצלחנו לבצע את המשימה בהצלחה". היא סיפרה עוד כי הבחינה שהדס הייתה מעט לחוצה בתחילה. "ניסיתי להרגיע אותה והיא שיתפה פעולה בצורה מעולה. הייתה חוויה מדהימה ובלתי רגילה, ראיתי את נפלאות הבריאה מול העיניים וזה פשוט משאיר אותי נפעמת כל פעם מחדש".



מנכ"ל מד"א אלי בין: "תמיד מרגש אותי מחדש לשמוע על הקשר העמוק שנוצר במקרים המיוחדים הללו בין מד"א לבין המטופלים שלעיתים נמשך אף כמה דורות כמו במקרה זה".